Ulga dla Saubera
Przynajmniej częściowa.... Oficjalna wiadomość wydana dzisiaj przez BMW Group to następny krok w kierunku startów zespołu Petera Saubera na torach Formuły 1.
Czy Peter Sauber poprowadzi zespół w 2010? |
![]() |
fot. autorka
|
Jeszcze kilka dni temu szwajcarska Sonntags Zeitung donosiła, że na włosku wisi sprzedaż zespołu z Hinwill spółce Qadbak. Inwestorzy z bliskiego Wschodu nie posiadają prawdopodobnie wystarczających środków, aby zagwarantować przyszłość teamowi Petera Saubera. Za spółką stoi podobno Russell King – osoba, która uważana jest raczej za „finansowego żonglera” – jak się wyraziła gazeta – a gwarantem miał być Bahrain Capital International, nazywany jednak zwyczajną przykrywką.
Dzisiaj BMW Group podało oficjalną wiadomość, w której oznajmia, że BMW AG osiągnęło porozumienie z Peterem Sauberem w sprawie sprzedaży BMW Sauber F1 Team. Warunkiem kontraktu jest jednak gwarancja startów w sezonie 2010.
Jak powiedział członek zarządu BMW AG, Dr Klaus Draeger- Jesteśmy bardzo szczęśliwi z takiego rozwiązania sytuacji. Spełnia się najważniejszy warunek gwarancji pomyślnej przyszłości zespołu.
Peter Sauber dodał – Naprawdę odczuwam ulgę, że znaleźliśmy rozwiązanie. Oznacza to, że możemy zatrzymać lokalizację w Hinwill i utrzymać większość miejsc pracy. Jestem przekonany, że nowy zespół ma przed sobą bardzo dobrą przyszłość w Formule 1, w której obecne przemiany przyniosą korzyści prywatnym teamom. Nasi pracownicy mają wysokie kompetencje i są zmotywowani i czekam na podjęcie tego wyzwania razem z nimi.
Umowa proponuje redukcję personelu z 388 obecnie zatrudnionych osób do 250. Restrukturyzacja zespołu i dostosowanie do przyszłych założeń będą podstawą działania. BMW AG zgodziło się wspomagać zespół z Hinwill w jego przebudowie.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: