
Ukraina: Konfiskata auta za złe parkowanie i jazdę po alkoholu
Na Ukrainie trwa wojna. Dlatego skończyło się pobłażanie kierowcom. Konfiskata pojazdu grozi za złe parkowanie i jazdę po alkoholu.
Wszystkie nieprawidłowo zaparkowane samochody w Kijowie czeka konfiskata i przekazywane na potrzeby obronne miasta. Z utratą samochodu muszą się liczyć kierowcy prowadzący pod wpływem alkoholu na terenie całej Ukrainy.
Wojna w Ukrainie wymaga niestandardowych działań ze strony władz. Ludzie uciekający z kraju pod wpływem ogromnego stresu i paniki nie mają świadomości, że swoim działaniem mogą utrudnić ratunek innym. Dlatego władze Kijowa postanowiły w ostrym komunikacie ogłosić nowe zasady.
Zobacz: Wojna w Ukrainie. Volkswagen wstrzymuje produkcję w Poznaniu i Wrześni!
„Apeluję do mieszkańców Kijowa: nie zostawiajcie masowo samochodów w pobliżu dworca kolejowego. Trwa stamtąd ewakuacja pociągami kobiet i dzieci” – poinformował mer ukraińskiej stolicy, Witalij Kliczko.
Mer Kijowa dodał, że nieprawidłowo zaparkowane samochody, które blokują drogę i uniemożliwiają ewakuację lub dojazd służb medycznych czeka konfiskata na potrzeby obronności Ukrainy. Wiele z tych samochodów zostało porzuconych przez uchodźców.
Konfiskata za jazdę po alkoholu w całej Ukrainie
Natomiast na terenie całej Ukrainy wprowadzono przepisy, które pozwolą skonfiskować pojazd pijanego kierowcy. W sieci pojawiła się już pierwsza informacja o Volkswagenie Crafterze, który przejęła ukraińska armia.
Przeczytaj: Firmy transportowe w kryzysie. Kierowcy pojechali walczyć w wojnie
Szef Obwodowej Administracji Państwowej w Równie, Witalij Kowal, poinformował, że w myśl nowych przepisów spotka to każdego kierowcę, który porusza się samochodem po terytorium Ukrainy pod wpływem alkoholu. Oczywiście utrata prawa jazdy jest w tym przypadku równie oczywista.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: