Układ smarowania
Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego.
1-miska olejowa; 2-smok ssący; 3-pompa; 4-filtr; 5-łożyska ślizgowe; 6-gładź cylindra; 7-wałek rozrządu; 8-popychacz; 9-prowadnica zaworu |
![]() |
Fot. Producent
|
Układ smarowania należy do podstawowych w silniku. Spełnia on szereg zadań począwszy od smarowania współpracujących elementów (par ciernych), poprzez uszczelnianie skojarzenie pierścień-gładź cylindra i chłodzeni silnika do usuwania osadów z pracujących powierzchni układu tłokowo-korbowego. W podstawowym układzie smarowania jaki występuje w większości silników spalinowych możemy wyróżnić następujące elementy: miska olejowa – pełniąca rolę zbiornika oleju; pompa oleju – odpowiedzialna za wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie; filtr oleju – usuwa zanieczyszczenie; czujnik ciśnienia oleju – informuje o stanie pracy układu; miarka oleju – służy do sprawdzanie poziomu oleju.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: