Uczestniczki serii wyścigowej dla kobiet W series – opis zawodniczek
Już niedługo poznamy nazwiska 18 dziewcząt, które będą ścigać się w pełni kobiecej serii wyścigowej, W Series. Poniżej sylwetki zakwalifikowanych kandydatek, które już teraz zaczynają „rywalizować” o miejsce w stawce.
Ayla Ågren
Narodowość: norweska
Wiek: 25
Po wyścigach z kartingu Ayla zdecydowała się rozpocząć swoją karierę w samochodach jednomiejscowych na kontynencie amerykańskim, startując w serii zawodów Road to Indy. W sezonie 2017 ścigała się w serii USF2000, oddzielonej dwiema szczeblami od najwyższej kategorii IndyCar.
Amna Al Qubaisi
Narodowość: arabska
Wiek: 18
Córka kierowcy wyścigowego Khaleda Al Qubaisiego i pierwsza Arabka, która została kierowcą wyścigowym. Amna zasłynęła przede wszystkim ze swojego testu za kierownicą samochodu Formuły E, poza tym startowała we włoskiej Formule 4.
Lyubov Andreyeva
Narodowość: kazachska
Wiek: 22
Nadzieja Kazachstanu na starty w Formule 1. Lyubov okazała się najlepsza spośród wszystkich uczestników lokalnej akademii Astana Club i reprezentuje barwy kraju na arenie międzynarodowej, m.in. w rosyjskiej Formule 3.
Chelsea Angelo
Narodowość: australijska
Wiek: 22
Po wyjściu z australijskiej Formuły 3, Chelsea rozpoczęła starty w serii Super2 – będącej przedsionkiem do prestiżowej na swoim kontynencie kategorii Supercars. Choć nie awansowała do czołowej klasy, przyciągnęła uwagę Porsche i została częścią zespołu juniorskiego w australijskim pucharze GT3 Cup Challenge.
Carmen Boix
Narodowość: hiszpańska
Wiek: 23
Po wyjściu z kartingu, Carmen spędziła jeden sezon w samochodach jednomiejscowych, po czym przeniosła się do europejskiej serii NASCAR, gdzie zwyciężyła w kobiecej kategorii LadyCup. Jak sama przyznaje, przejście do wyższych kategorii uniemożliwiają jej rosnące budżety.
Sarah Bovy
Narodowość: belgijska
Wiek: 29
Zawodniczka znana głównie z wyścigów długodystansowych. W sezonie 2017, po wielu latach starań osiągnęła metę wyścigu 24h Spa-Francorchamps za kierownicą Lamborghini, a poza tym jest aktywna w europejskiej edycji Lamborghini Super Trofeo.
Toni Breidinger
Narodowość: amerykańska
Wiek: 19
Rozpoczynająca swoją karierę w wyścigach samochodowych Toni obrała typowo amerykańską drogę, ścigając się na torach owalnych. Swoje starty w serii ARCA łączy z rywalizacją na szutrze w seriach sankcjonowanych przez USAC.
Alessandra Brena
Narodowość: włoska
Wiek: 23
Przez cztery kolejne lata była najlepszą zawodniczką we włoskich mistrzostwach kartingowych, gdzie wzięła udział dzięki wsparciu rodziców. Swoją karierę w samochodach rozpoczęła od pucharu KII Venga, po czym przeniosła się do wyścigów GT.
Ivana Cetinich
Narodowość: południowoafrykańska
Wiek: 22
Jedna z trzech reprezentantek RPA w procesie kwalifikacyjnym W Series. Zawodniczka zaskoczyła wszystkich zwycięstwem w krajowych finałach serii kartingowej ROTAX Challenge, pokonując bardziej utytułowanych zawodników.
Jamie Chadwick
Narodowość: brytyjska
Wiek: 20
Należąca do najbardziej znanych i utytułowanych kobiet w świecie kierowców wyścigowych, Chadwick została najmłodszą zwyciężczynią prestiżowych Brytyjskich Mistrzostw GT, gdzie wspólnie z Rossem Gunnem rywalizowała za kierownicą Astona Martina w kategorii GT4. W sezonie 2018 rozpoczęła starty w Brytyjskiej Formule 3.
Veronika Cicha
Narodowość: czeska
Wiek: 31
Czeska zawodniczka, ścigająca się głównie w europejskiej serii dla starszych samochodów wyścigowych BOSS GP, gdzie rywalizuje za kierownicą byłego auta serii GP2.
Sabré Cook
Narodowość: amerykańska
Wiek: 24
Po zdobyciu stypendium w zawodach Karts to Cars, Sabre zadebiutowała w wyścigach samochodowych i szuka dla siebie miejsca w amerykańskiej drabince aut jednomiejscowych. W sezonie 2018 startowała zarówno w USF2000 jak i Formule 4, a ponadto testowała wiele samochodów różnych serii. Sabré bardzo dobrze radzi sobie ze znajdowaniem sponsorów oraz partnerów w swoich startach.
Courtney Crone
Narodowość: amerykańska
Wiek: 17
Kolejna amerykańska zawodniczka stawiająca pierwsze kroki w drabince samochodów jednomiejscowych. Po sezonie w serii Formula Car Challenge, została wytypowana do zawodów kwalifikacyjnych Road to Indy, gdzie na zwycięzcę czekał w pełni opłacony sezon w USF2000 – nie awansowała jednak do finałowej rundy, a dzięki W Series może spróbować przenieść swoją karierę do Europy.
Natalie Decker
Narodowość: amerykańska
Wiek: 21
Pomimo młodego wieku, Natalie zaszła już daleko na amerykańskiej scenie wyścigowej i obecnie ściga się w NASCAR Truck Series – trzeciej najważniejszej owalnej serii w kraju. Poza tym, stawia swoje pierwsze kroki w wyścigach długodystansowych, testując prototyp LMP3.
Mira Erda
Narodowość: indyjska
Wiek: 18
Mira rozpoczęła swoją wyścigową karierę już w wieku 9 lat, a po wyjściu z kartingu przeniosła się do samochodów jednomiejscowych. W sezonie 2016 była najlepszym debiutantem w lokalnej Formule 4, po czym awansowała do jednej z czołowych indyjskich kategorii Euro JK Series.
Carlotta Fedeli
Narodowość: włoska
Wiek: 26
Po wyjściu z kartingu Carlotta przeszła wprost do samochodów turystycznych – swoją przygodę z autami rozpoczęła od pucharu MINI, a w ostatnich latach startowała w różnych seriach dla samochodów TCR, wliczając w to jednorazowy występ w TCR International Series.
Cassie Gannis
Narodowość: amerykańska
Wiek: 27
Kolejna zawodniczka, która zaszła do NASCAR Truck Series. Nie zdołała jednak utrzymać się na tym poziomie i powróciła do niższej kategorii K&N Pro Series West.
Marta Garcia
Narodowość: hiszpańska
Wiek: 18
Po wygraniu trofeum kartingowego CIK-FIA, w wieku 17 lat została włączona do programu młodych kierowców Renault. W swoim pierwszym sezonie spędzonym w hiszpańskiej Formule 4, Marta ścigała się u boku późniejszego mistrza serii, co przy jej dziewiątym miejscu nie pozwoliło utrzymać zainteresowania francuskiego producenta. Bez wsparcia finansowego, kariera hiszpańskiej zawodniczki może się szybko zakończyć.
Michelle Gatting
Narodowość: duńska
Wiek: 24
Po zakończeniu startów w kartingu, Michelle próbowała wybić się na międzynarodowej scenie, startując m.in. w niemieckim pucharze Volkswagena Scirocco, International GT Open czy wyścigu 12h Yas Marina. Od tamtej pory powróciła jednak do rodzimego kraju, a sezon 2018 spędziła w lokalnej serii Supertourisme Turbo, gdzie zajęła trzecie miejsce.
Angelique Germann
Narodowość: niemiecka
Wiek: 27
Idąc śladami swojego ojca Andreasa, Angelique zbierała doświadczenie na torach Europy, ścigając się w różnych seriach na poziomie Formuły 3. Po powrocie do Niemiec, zdobyła tytuł w 2016 roku i rozpoczęła starty w międzynarodowej serii CEZ, gdzie jest jedną z czołowych zawodniczek. Poza tym, była aktywna w wyścigach samochodów historycznych.
Megan Gilkes
Narodowość: kanadyjska
Wiek: 17
Swoje największe sukcesy odnosiła w narodowej serii F1200 Canada, gdzie w latach 2017-2018 zajmowała odpowiednio trzecie i drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, popierając to trzema zwycięstwami. W minionym sezonie zaczęła również przebijać się na amerykańską scenę samochodów jednomiejscowych, debiutując w mistrzostwach F2000.
Samin Gómez
Narodowość: wenezuelska
Wiek: 27
Jedna z niewielu zawodniczek, które brały udział w drabince wyścigów prowadzących do Formuły 1. Samin spędziła dwa sezony w serii GP3, rozdzielone rokiem startów w Auto GP World Series. Jej międzynarodowe występy nie przyniosły większych sukcesów, którymi cieszyła się w zawodach na kontynencie azjatyckim.
Grace Gui
Narodowość: chińska
Wiek: 27
Jedyna reprezentantka Chin na liście kandydatek do W Series. Pochodząca z Pekinu Grace startowała m.in. w azjatyckiej Formule Renault, gdzie zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2017.
Michelle Halder
Narodowość: niemiecka
Wiek: 19
W 2014 roku dzięki swoim sukcesom w kartingu zyskała wsparcie fundacji ADAC. Po dwóch sezonach w niemieckiej Formule 4 przeniosła się do samochodów turystycznych, by w 2018 roku zająć trzecie miejsce w pucharze debiutantów oraz dziewiąte miejsce w ogólnej klasyfikacji ADAC TCR Germany.
Esmee Hawkey
Narodowość: brytyjska
Wiek: 20
W przeciwieństwie do większości kandydatek, Brytyjka ma już potwierdzony program wyścigowy na sezon 2019 w brytyjskim pucharze Posche. Esmee chce jednak wykorzystać szansę dostania się do W Series, aby zadomowić się w samochodach jednomiejscowych i poczynić ważny krok w kierunku Formuły 1.
Jessica Hawkins
Narodowość: brytyjska
Wiek: 23
Po bardzo udanym sezonie 2017 w brytyjskim pucharze MINI Challenge, gdzie na 18 wyścigów tylko pięciokrotnie nie stawała na podium, Jessica stara się awansować wyżej. W minionym roku zadebiutowała w zawodach Volkswagena Golfa, gdzie zdążyła jak dotąd uczestniczyć jednak tylko w jednej rundzie.
Shea Holbrook
Narodowość: amerykańska
Wiek: 28
Startująca z sukcesami w amerykańskiej edycji Lamborghini Super Trofeo, Shea znana jest przede wszystkim ze swojego udziału w pobiciu rekordu prędkości na rowerze – to ona prowadziła dragster, zapewniający cień aerodynamiczny Denise Müller-Korenek, która to na wyschniętym jeziorze Bonneville osiągnęła 296 km/h. Poza tym, Shea odnosiła zwycięstwa w Pirelli World Challenge i próbowała swoich sił w Road to Indy.
Carmen Jorda
Narodowość: hiszpańska
Wiek: 30
Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci w świecie sportu motorowego. Hiszpańska zawodniczka, która przez pewien czas była częścią programu rozwojowego Renault, otwarcie mówiła o konieczności powstania serii wyścigowej przeznaczonej wyłącznie dla kobiet, a teraz ubiega się o starty w niej. Carmen spędziła trzy lata w serii GP3, gdzie nie zdobyła ani jednego punktu, a poza tym próbowała swoich sił w Road to Indy oraz wyścigach długodystansowych.
Vivien Keszthelyi
Narodowość: węgierska
Wiek: 17
Węgierska scena samochodów turystycznych eksplodowała po sukcesach Norberta Michelisza w WTCC, a Vivien bardzo skorzystała na dużym zainteresowaniu. Nie brakuje jej jednak talentu – już w 2016 roku była dwukrotną mistrzynią swojego kraju, zyskując sobie wsparcie Audi Sport Racing Academy. Rok później zadebiutowała w Audi TT Cup, gdzie zajęła 13. miejsce, choć startowała tylko w połowie wyścigów. Miniony sezon spędziła w Audi R8 LMS Cup, gdzie zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze wśród debiutantów.
Emma Kimiläinen
Narodowość: fińska
Wiek: 29
Emma nie stara się wyłącznie o starty w W Series, ale również w innej powstającej serii wyścigowej Electric GT Championship, która jednak przeżywa bolesne początki i nie ogłosiła jeszcze daty pierwszej rundy. Poprzednie lata fińska zawodniczka spędziła w Skandynawskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych, gdzie trzykrotnie stawała na podium.
Natalia Kowalska
Narodowość: polska
Wiek: 28
Jedna z dwóch polskich zawodniczek na liście kandydatek do W Series, znana przede wszystkim ze swoich występów w nieistniejących już w tamtej formie Mistrzostw Formuły 2. Poza tym, próbowała swoich sił w amerykańskiej drabince samochodów jednomiejscowych Road to Indy.
Stéphane Kox
Narodowość: holenderska
Wiek: 24
Córka znanego kierowcy wyścigowego Petera ściga się obecnie w azjatyckiej serii Le Mans, a ponadto ma na koncie wiele występów w różnych samochodach GT. Polskim kibicom znana jest przede wszystkim ze swoich występów w pucharze BMW M235i, gdzie w sezonie 2015 wywalczyła mistrzostwo wspólnie z Maciejem Dreszerem.
Miki Koyama
Narodowość: japońska
Wiek: 21
Jedyna przedstawicielka Japonii na liście kandydatek do W Series, pomimo bogatej kultury wyścigowej tego kraju. Miki zadebiutowała w 2015 roku w tamtejszej Formule 4, lecz dopiero w sezonie 2017 wzięła udział w większości rund, ścigając się m.in. przeciwko dwóm innym kobietom.
Fabienne Lanz
Narodowość: południowoafrykańska
Wiek: 32
Weteranka zawodów kartingowych, w których uczestniczy regularnie od 1996 roku. Dwukrotnie zwyciężała w zawodach północnej dywizji RPA i dwukrotnie zajmowała drugie miejsce w mistrzostwach kraju.
Francesca Linossi
Narodowość: włoska
Wiek: 26
Doświadczona zawodniczka w wyścigach GT oraz samochodów turystycznych, wliczając w to starty w Ferrari Challenge, Superstars Series, Włoskich Mistrzostwach GT czy NASCAR Euro Series. Sezon 2018 spędziła w europejskiej edycji Lamborghini Super Trofeo, gdzie dwukrotnie stawała na podium w kategorii Pro-Am.
Milla Mäkelä
Narodowość: fińska
Wiek: 25
Rozpoczęła swoją karierę w wyścigach aut jednomiejscowych, lecz pomimo podiów wywalczonych w skandynawskich edycjach Formuły Ford, nie zdołała awansować wyżej i w sezonie 2017 przeniosła się do samochodów turystycznych.
Alexandra Marinescu
Narodowość: rumuńska
Wiek: 18
Pierwsza zawodniczka z Rumunii, która zaczęła się ścigać w międzynarodowych zawodach dla samochodów jednomiejscowych. Zasłynęła przede wszystkim jako najmłodsza uczestniczka wyścigów Formuły 4, kiedy to w 2015 roku seria dopuściła po raz pierwszy 15-letnich zawodników.
Milou Mets
Narodowość: holenderska
Wiek: 28
Jak sama o sobie pisze, bakcyla wyścigów złapała w momencie, gdy zaczęła wygrywać z mężczyznami. Holenderka wygrała europejską serię wyścigów owalnych LMV8 i przedstawia siebie jako wielką zwolenniczkę W Series.
Sheena Monk
Narodowość: amerykańska
Wiek: 29
Stanęła na podium już podczas swojego debiutu w światowym finale Lamborghini Super Trofeo i od tamtej pory regularnie startuje w amerykańskiej edycji cyklu, reprezentując barwy renomowanego zespołu Wayne Taylor Racing. Na początku września odniosła swoje pierwsze zwycięstwo na torze w Wirginii, lecz niestety świat dowiedział się o niej tydzień później z powodu poważnej kraksy na torze Laguna Seca.
Sarah Moore
Narodowość: brytyjska
Wiek: 25
Zwyciężczyni serii Ginetta Junior z sezonu 2009 otrzymała tego samego roku prestiżową nagrodę BRDC Rising Star. Co prawda musiała zrobić sobie przerwę od ścigania, lecz powróciła silniejsza i w sezonie 2018 sięgnęła po mistrzostwo w Britcar Endurance Championship. Sarah marzy o tym, by zasłynąć jako pierwsza Brytyjka, która odniesie sukcesy w wyścigu 24h Le Mans.
Marylin Niederhauser
Narodowość: szwajcarska
Wiek: 22
Nazwisko dzielone za znanym kierowcą wyścigowym Patrickiem Niederhauserem jest czystym przypadkiem, lecz z pewnością nie przeszkodziło w karierze szwajcarskiej zawodniczki. Po niezbyt udanym epizodzie w samochodach jednomiejscowych, Marylin spróbowała swoich sił w wyścigach GT i zakończyła sezon 2018 na drugim miejscu w Europejskich Mistrzostwach GT4 w kategorii Pro-Am.
Tasmin Pepper
Narodowość: południowoafrykańska
Wiek: 28
Po kilku latach spędzonych w samochodach jednomiejscowych, Tasmin przeniosła się do samochodów turystycznych i z sukcesami rywalizuje w południowoafrykańskim pucharze Volkswagena Polo, gdzie w sezonie 2017 odniosła swoje pierwsze zwycięstwo i pozostaje w czołówce serii.
Vicky Piria
Narodowość: włoska
Wiek: 24
Po wyjściu z kartingu, Vicky próbowała swoich sił w wielu seriach, wliczając w to GP3, Europejską F3 Open oraz Pro Mazda, lecz w żadnej nie pozostała na dłużej niż jeden sezon. Ostatni sezon spędziła we włoskim pucharze Porsche Carrera Cup.
Taegen Poles
Narodowość: kanadyjska
Wiek: 20
W przeciwieństwie do wielu kierowców, nie pochodzi z wyścigowej rodziny i pasją do sportu zaraziła się sama. W Series byłaby najwyższą kategorią w karierze młodej Kanadyjki, która jak dotąd doszła do poziomu Formuły 1600.
Alice Powell
Narodowość: brytyjska
Wiek: 26
Alice była pierwszą kobietą, która zdobyła punkty w serii GP3 w 2002 roku, po uprzednim wygraniu brytyjskiej Formuły Renault. Została dwukrotnie odznaczona gwiazdą BRDC i miała wziąć udział w sesji treningowej Formuły 1 dla zespołu Caterham, lecz ekipa nie dotrwała do końca sezonu 2014, kiedy miało to nastąpić.
Charlotte Poynting
Narodowość: australijska
Wiek: 20
Jako pierwsza kobieta wygrywała wyścigi w kategorii Aussie Racing Cars, towarzyszącej serii Supercars, czym zapewniła sobie stypendium WAMS. Od tamtej pory awansowała wyżej i pod koniec sezonu 2018 zadebiutowała w kategorii SuperUtes – trzeciej co do wielkości serii należącej do Supercars.
Gosia Rdest
Narodowość: polska
Wiek: 25
Jedna z dwóch polskich zawodniczek, na liście kandydatek znalazła się dopiero w drugiej turze. Gosia startowała w przeszłości w samochodach jednomiejscowych, lecz później przeniosła się do samochodów turystycznych – dobrze radząc sobie m.in. w Audi TT Cup, by ostatecznie wykonać krok w kierunku wyścigów GT. Ostatnie lata spędziła za kierownicą auta specyfikacji GT4, zaliczając również okazjonalne starty w kategorii GT3.
Naomi Schiff
Narodowość: południowoafrykańska
Wiek: 24
Po kilku latach spędzonych w rodzimych seriach, Naomi postanowiła przenieść się do Europy, gdzie początkowo rywalizowała w samochodach jednomiejscowych, by w końcu wykonać krok w kierunku aut GT4.
Sharon Scolari
Narodowość: szwajcarska
Wiek: 23
W wyścigach samochodowych zadebiutowała w wieku 13 lat w pucharze samochodów typu Legends, gdzie w 2013 roku wygrała kategorię debiutantów. Rok później przeniosła się do włoskiego pucharu Lotusa, z którego przeszła do europejskiej edycji. W minionym roku rozszerzyła swój program o występy w północnoeuropejskiej Formule Renault.
Doreen Seidel
Narodowość: niemiecka
Wiek: 33
Pomimo drugiej kariery jako modelka i wielokrotnych sesji m.in. do Playboya, Doreen nie szczędzi czasu na wyścigi samochodowe. W 2011 roku rozpoczęła od pucharu Chevroleta Cruze’a i spędziła kilka kolejnych sezonów na niemieckiej scenie, by w 2016 roku przenieść się na arenę międzynarodową, m.in. w Europejskiej GT4 oraz 24H Series.
Siti Shahkirah
Narodowość: malezyjska
Wiek: 24
Jedyna reprezentantka swojego kraju na liście kandydatek w 2011 roku została najmłodszą uczestniczką 1000-kilometrowego wyścigu na torze Sepang i od tamtej pory regularnie ścigała się na lokalnej scenie.
Sneha Sharma
Narodowość: hinduska
Wiek: 28
Startująca obecnie z sukcesami w krajowej edycji Formuły 4 Sneha nie miała łatwego początku swojej wyścigowej kariery, którą musiała finansować z własnej kieszeni, wspomagając się przy tym pracą dorywczą. Mogła przy tym liczyć na pomoc swoich nauczycieli, którzy podczas weekendów wyścigowych wcielali się w rolę mechaników.
Inès Taittinger
Narodowość: francuska
Wiek: 28
Jej największym osiągnięciem był występ w wyścigu 24h Le Mans w 2016 roku w klasie LMP2. Jej załoga przejechała 292 okrążenia (81% dystansu zwycięzcy), lecz musiała wycofać się po pożarze prototypu Morgan.
Bruna Tomaselli
Narodowość: brazylijska
Wiek: 21
Brazylijka spędziła ostatnie dwa sezony w serii USF2000, będącej pierwszym szczeblem drabinki Road to Indy. Swój drugi rok zakończyła na 16 miejscu w klasyfikacji generalnej, a jej najlepszym wynikiem było siódme miejsce podczas inauguracji sezonu w St. Petersburgu.
Shirley Van Der Lof
Narodowość: holenderska
Wiek: 31
Starająca się o zostanie pierwszą holenderską zawodniczką w Formule 1, Shirley otwarcie apeluje o wsparcie dla W Series, które może dać kobietom bardzo potrzebną szansę w trudnych z punktu widzenia sponsoringu czasach.
Beitske Visser
Narodowość: holenderska
Wiek: 23
Wspierana przez BMW zawodniczka zajęła szóste miejsce w ubiegłorocznej Europejskiej GT4, odnosząc przy tym dwa zwycięstwa. W grudniu uczestniczyła w teście Formuły E zorganizowanym dla kobiet, a także została oficjalnym kierowcą rezerwowym ekipy BMW.
Alexandra Whitley
Narodowość: australijska
Wiek: 25
W grudniu zasłynęła jako pierwsza kobieta, która wygrała wyścig nowozelandzkiej serii półciężarówek V8 Ute na orze Pukekohe Park. Choć Alexandra nie postrzega siebie jako wzór do naśladowania, cieszy się, że jej sukcesy są dostrzegane i stanowią inspirację dla innych kobiet.
Fabienne Wohlwend
Narodowość: liechtensztajńska
Wiek: 21
W wyścigach samochodowych startuje dopiero od 2016 roku, rozpoczynając od włoskiej Formuły 4. Po jednym sezonie w autach jednomiejscowych przeniosła się do wyścigów samochodów turystycznych i GT, debiutując najpierw w Audi TT Cup, a ostatnio w Ferrari Challenge – w tej ostatniej serii Fabienne zdominowała weekend w Misano, zdobywając pole position i zwycięstwa we wszystkich trzech wyścigach.
Caitlin Wood
Narodowość: australijska
Wiek: 21
Australijka otwarcie stawia sobie za cel zostanie pierwszą zwyciężczynią wyścigu 24h Le Mans. Pierwszym krokiem ku temu ma być debiut w prestiżowej całodobowej rywalizacji w 2020 roku. Sezon 2018 spędziła w europejskim pucharze Lamborghini Super Trofeo.
Hanna Zellers
Narodowość: amerykańska
Wiek: 21
Amerykanka była jedną z kandydatek do niedoszłych jak dotąd Elektrycznych Mistrzostw GT, w związku z czym kontynuuje karierę na rodzimym kontynencie. W sezonie 2018 zadebiutowała w IMSA Prototype Challenge, a na ten rok ma zaplanowane występy w amerykańskiej Formule 4.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: