Tysiące znaków znikają z polskich dróg. Takiej rewolucji jeszcze nie było
Nie raz pewnie słyszeliście opinię, że przy polskich drogach jest za dużo znaków. Nie jest to tylko czcze gadanie i usprawiedliwianie się kierowców, którzy znaki ignorują. Takiego samego zdania jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która postanowiła coś z tym wreszcie zrobić.
Wielka akcja usuwania znaków z polskich dróg
Co jest równie szkodliwe, jak brak informacji? Ich nadmiar. Nie raz w kontekście polskich dróg mówiło się o tym, że stawia się przy nich zbyt wiele znaków. Osobom decyzyjnym chodziło zwykle w takich sytuacjach o odpowiednie doinformowanie kierowców, ale skutek zwykle jest odwrotny. Przebodźcowani kierowcy przestają zwracać uwagę na znaki, jakie mijają.
Problem jest jak najbardziej realny i zajęła się nim Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zgodnie z przyjętym przez nią programem, do końca 2024 roku ma zostać przeprowadzony audyt oznakowania przy drogach krajowych. Po jego zakończeniu w 2025 roku rozpocznie się usuwanie niewłaściwego oznakowania.
Jakie znaki znikną z polskich dróg?
Podczas wspomnianego audytu, który przeprowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ma nastąpić „racjonalizacja” oznakowania. Chodzi o to, aby znaki niepotrzebnie się nie powtarzały lub nie informowały o rzeczach zupełnie oczywistych, które nie wymagają regulowania ich znakami.
Rewolucja w polskich fotoradarach. Mandaty posypią się teraz gęsto
Weryfikowane będą szczególnie znaki:
- D-42 obszar zabudowany
- B-33 ograniczenie prędkości
- B-25 zakaz wyprzedzania
- B-26 zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe
- B-36 zakaz zatrzymywania się
- A-8 skrzyżowanie o ruchu okrężnym
- A-16 żółty znak ostrzegający o zbliżaniu się do przejścia dla pieszych
- A-30 inne niebezpieczeństwo
Według wstępnych szacunków z polskich dróg ma zniknąć 9000 znaków.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze: