Karolina Chojnacka

Twoja paczka dojedzie do ciebie… elektrykiem!

DPD Polska rozszerza flotę o 50 nowych pojazdów elektrycznych typu bus, które będą dostarczać przesyłki w centrach dużych i średniej wielkości miast.

Elektryczne furgony dostosowane są do tras na terenach miejskich. Wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 136-koni mechanicznych oraz akumulator o pojemności 35,8 kWh. Ich czas ładowania przy wykorzystaniu klasycznego złącza („gniazdka” – 230V) wynosi ok. 8 godzin.

Tego typu inwestycje są spójne ze strategią społecznej odpowiedzialności biznesu DPDgroup DrivingChange. Międzynarodowa sieć kurierska DPDgroup zobowiązała się do 2025 roku znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020. W tym celu rozszerzy flotę o 7 000 pojazdów z napędem alternatywnym, zainstaluje 3600 stacji do ładowania, będzie monitorować jakość powietrza w wybranych miastach i uruchomi 80 nowych oddziałów miejskich. Do 2025 roku Grupa zainwestuje łącznie ponad 200 milionów euro, by podnieść jakości życia mieszkańców europejskich miast.

{{ image(33863) }}

Przeczytaj też: Polski elektryczny samochód dostawczy nadjeżdża szybciej niż Izera. Wiemy, gdzie powstanie fabryka!

Łukasz Zembowicz, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu i członek Zarządu DPD Polska, wyznał:

Rosnący e-commerce i potrzeby dystrybucyjne naszych Klientów oraz utrzymywane ograniczenia w handlu stacjonarnym zwiększają popyt na usługi kurierskie. Coraz więcej kupujemy w sieci i coraz częściej zwracamy do e-sklepu artykuł, który nie spełnił naszych oczekiwań. Świadomi wyzwań związanych ze zmianami klimatu staramy się jednak działać tak, by spełniać oczekiwania konsumentów i jednocześnie maksymalnie ograniczać ślad węglowy. Stąd decyzja o stworzeniu własnej dużej floty samochodów typu „plug-in”.

Przeczytaj też: Samochód elektryczny bez tajemnic – zobacz, co kryje się pod karoserią!

W badaniu Barometr E-shopper 2019 zrealizowanym na zlecenie DPDgroup konsumenci jasno wykazali, że oczekują od marek i firm sposobu działania, który jest jak najmniej uciążliwy dla środowiska i społeczności. Rozszerzanie floty pojazdów elektrycznych to odpowiedź na to oczekiwanie, ale nie jedyna decyzja firmy na rzecz minimalizowania wpływu łańcucha logistycznego na otoczenie. DPD inwestuje także w inne rozwiązania usprawniające logistykę miejską, by ograniczyć swój wpływ na życie mieszkańców społeczności.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze