
Tunel pod Ursynowem. Tysiące mandatów w kilkanaście dni
GITD podało dane dotyczące popełnianych wykroczeń w tunelu pod Ursynowem, będącym częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Wynika z nich, że odcinkowy pomiar prędkości w najdłuższym tunelu w Polsce był potrzebny.
Droga ekspresowa S2 – Południowa Obwodnica Warszawy – spina autostradę A2 wchodzącą w skład europejskiej trasy E30, najważniejszego szlaku komunikacyjnego na osi wschód-zachód przebiegającego przez Europę.
Od 20 grudnia 2021 roku kierowcy mogą korzystać z 4,6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów wraz z tunelem pod Ursynowem. Tunel pod Ursynowem w ciągu trasy S2 jest najdłuższym tunelem drogowym w Polsce
Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu pod Ursynowem
W tunelu pod Ursynowem w ciągu trasy S2 działa odcinkowy pomiar prędkości, który kontroluje przestrzeganie ograniczenia przez kierowców. Obserwacją objęto odcinek o długości 2,5 kilometra. W tunelu samochody mogą jechać nie szybciej niż 80 km/h. Jednak nie wszyscy kierowcy jeżdżą tunelem przepisowo.

Jak poinformowała Monika Niżniak, rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, od otwarcia tunelu 20 grudnia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku, system 12 kamer zarejestrował 4623 przekroczeń prędkości.
Jak przekazała rzeczniczka GITD, najczęściej kierowcy przekraczają prędkość o 11- 20 km/h. Zarejestrowano także 59 przypadków przekroczenia prędkości większych niż o 50 km/h w stosunku do obowiązujących ograniczeń. W kierunku Terespola kamery zarejestrowały 1886 naruszeń, a w kierunku Poznania zdecydowanie więcej, bo aż 2737.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: