Trzeci trening w Sao Paulo
Deszcz pokrzyżował zupełnie plany zespołów podczas ostatniego treningu w pobliżu Sao Paulo. Opady były tak intensywne, że przez sporą część czasu kierowcy nie mogli wyjechać na tor. Gdy rozpoczęto sesję większość kierowców bardzo ostrożnie potraktowała sobotni trening.
Nico Rosberg wielokrotnie był najszybszy podczas treningów |
![]() |
fot. Williams
|
Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia regulaminowego czasu sesji ogłoszono, że nadciągają intensywne opady i burza. Helikoptery medyczne nie byłyby w stanie w takich warunkach wystartować, co uniemożliwiało start treningu.
Sesja rozpoczęła się po ustaniu opadów o godzinie 16:42 naszego czasu. Niestety, zespoły nie miały możliwości, aby popracować nad ustawieniami samochodów, ponieważ regulamin przewiduje, że pomiędzy sesjami muszą być 2 godziny przerwy. W związku z tym trening zakończył się o godzinie 17:00.
Tor był zupełnie mokry, co więcej znajdowały się na nim miejsca, gdzie woda spływała i gromadziła się w zagłębieniach. Już po kilku minutach „aquaplaningu” doświadczyli Romain Grosjean i Fernando Alonso. Obydwaj kierowcy Renault nie byli w stanie utrzymać bolidów na torze i ratowali się przemierzając spore odległości po trawnikach. Niestety, mimo powrotu na tor młody Romain Grosjean ponownie nie opanował swojego samochodu i uderzył w barierę. W konsekwencji pojawiła się czerwona flaga na 4 minuty przed końcem sesji. Większość kierowców bardzo ostrożnie potraktowała sobotni trening.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:23.182 |
– |
9 |
2 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:23.832 |
0.043 |
7 |
3 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:24.122 |
0.145 |
6 |
4 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:24.125 |
0.200 |
5 |
5 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:24.149 |
0.209 |
4 |
6 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:24.389 |
0.291 |
5 |
7 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:24.443 |
0.297 |
5 |
8 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:24.859 |
0.319 |
5 |
9 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:24.867 |
0.406 |
5 |
10 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:25.440 |
0.435 |
5 |
11 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:25.508 |
0.492 |
4 |
12 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:25.685 |
0.548 |
5 |
13 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:26.224 |
0.555 |
6 |
14 |
23 |
Rubens Barichello |
Brawn GP |
1:26.530 |
0.615 |
4 |
15 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:27.047 |
0.634 |
4 |
16 |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:27.341 |
0.636 |
4 |
17 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:27.798 |
0.678 |
4 |
18 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
1:29.285 |
0.712 |
4 |
19 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:29.895 |
0.727 |
3 |
20 |
10 |
Kamui Kobayashi |
Toyota |
1:30.259 |
0.961 |
4 |
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: