Trofeum Marka Webbera
Mark Webber nie pozostawił wątpliwości, co do możliwości bolidu Red Bull i swoich umiejętności. Pozostający nieco w cieniu talentu znacznie młodszego Sebastiana Vettela, po raz drugi w swojej karierze i pierwszy raz w tym sezonie Australijczyk stanął dzisiaj na najwyższym stopniu podium.
fot. Red Bull
|
Po bezapelacyjnym zwycięstwie w kwalifikacjach do Grand Prix Hiszpanii, Mark Webber nie pozostawił wątpliwości, co do możliwości bolidu Red Bull i swoich umiejętności. Faktem jest, że w samochodzie lidera zespołu – Sebastiana Vettela – pojawiły się kłopoty techniczne, ale niezależnie dzisiaj nie był on w stanie doścignąć Webbera. Nie znalazłby się także na podium, gdyby nie pech Lewisa Hamiltona, który jechał po drugie miejsce, a zmuszony był zakończyć wyścig na przedostatnim okrążeniu po uszkodzeniu przedniej lewej opony. Fernando Alonso, który przed dzisiejszym Grand Prix zapowiadał, że ma nadzieję na podium, zajął dzięki pechowi Hamiltona drugie miejsce. Felipe Massa dojechał do mety jako 6.
fot. Red Bull
|
Robert Kubica tuż po starcie stracił trzy pozycje. Przez większość wyścigu jechał tuż za Adrianem Sutilem, nie był jednak w stanie go wyprzedzić. Z całą pewnością do udanych może zaliczyć GP Hiszpanii Michael Schumacher, który w końcu zajął 4. pozycję, tracąc do lidera wyścigu ponad minutę. Nico Rosberg, podobnie jak Hamilton, może mówić dzisiaj o braku szczęścia. Cenne sekundy zabrał mu błąd mechaników. W trakcie pit stopu za wcześnie dano mu znak, że może opuścić stanowisko. Jedno z kół nie zostało dokręcone. Mechanicy musieli przepchnąć jego bolid ponownie na miejsce i dokręcić śrubę.
GP Hiszpanii zakończyło się triumfem zespołu Red Bull. Dzięki nowemu systemowi punktacji, wprowadzonemu w tym roku, Mark Webber zajmuje po dzisiejszym wyścigu 4. pozycję. W klasyfikacji prowadzi nadal Jenson Button (70 punktów).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: