
Transport przyszłości, bezemisyjny, autonomiczny. To wizja Polaków
Transport przyszłości to pojęcie rzadko kojarzone z naszym krajem, okazuje się jednak, że polscy inżynierowie potrafią mieć ciekawe pomysły.
Spis treści
- Transport przyszłości – E-Lambox Neo
- Transport przyszłości – Z towarem i dronem na pokładzie
- Transport przyszłości – zbyt śmiała wizja?
- Transport przyszłości – E-Lambox Neo – galeria
Interesującą wizję transportu przyszłości zaprezentowała polska firma LAMAR Truck Body od 30 lat zajmująca się produkcją zabudów do aut dostawczych różnych marek, w tym kabin sypialnych, pakietów aero itp. Zabudowy do aut nie wydają się tematem interesującym czytelników, którzy nie są bezpośrednio zainteresowani akurat takim produktem, ale tu chcemy zwrócić waszą uwagę na ciekawy koncept autonomicznego, zelektryfikowanego transportu, pojazd E-Lambox Neo.

Transport przyszłości – E-Lambox Neo
„Pojazdy elektryczne są już codziennością, ale ponieważ transport stanowi nasze firmowe DNA, myślimy o tym, co będzie jutro, dlatego przygotowaliśmy wizję transportu E – LAMBOX NEO” – mówi Wojciech Bednarz – Szef Działu Konstrukcyjnego polskiego producenta.
E – LAMBOX Neo to autonomiczny pojazd koncepcyjny w całości wykonany z lekkich materiałów, w tym z biodegradowalnego kompozytu z włóknami lnu oraz materiałów w całości pochodzących z recyclingu. Jego podwozie w kształcie litery „C” posiada silniki elektryczne umieszczone w przednich kołach oraz baterie rozłożone wzdłuż bocznych prowadnic, oraz w środkowej części kadłuba. Otwarta konstrukcja tylnej platformy stanowi podstawę systemu transportu wymiennych kontenerów, wyposażonych w dodatkowe baterie podwajające zasięg pojazdu. Po dotarciu do celu E-LAMbox Neo zabiera kolejny w pełni naładowany kontener zawierający również naładowaną baterię, dzięki czemu samochód nie musi tracić czasu na doładowywanie się podczas wymiany ładunku.

Transport przyszłości – Z towarem i dronem na pokładzie
Wokół pojazdu znajdują się matryce kamer i czujników, inteligentne światła laserowe, oraz reszta podzespołów centrum sterowania. W górnej alkowie znajduje się dock drona powietrznego przystosowanego do transportu paczek. W przyszłości otwierana cześć dachowa kontenera będzie umożliwiała szybki rozładunek z powietrza.

Transport przyszłości – zbyt śmiała wizja?
Pomysł uniwersalnego kontenera ładunkowego ze zintegrowanymi bateriami, który mógłby być transportowany zarówno klasycznymi pojazdami dostawczymi w odpowiedniej zabudowie, jak i autonomicznymi pojazdami użytkowymi wydaje się ciekawy. Informacja o dronie na pokładzie i wykorzystanie dronów do rozładowywania kontenerów może niektórym wydawać się zbyt śmiała, ale warto mieć na uwadze, że Amazon już od kilku lat eksperymentuje z dostawczymi dronami. Samochodami autonomicznymi wielu graczy w branży również interesuje się już od dłuższego czasu, a transport drogowy musimy zelektryfikować by zmniejszyć emisje. Pomysł firmy LAMAR ma wszystkie te cechy.
Transport przyszłości – E-Lambox Neo – galeria
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: