Toyota Proace City – nowy gracz wśród małych dostawczaków
Proace City to zupełnie nowy model w gamie Toyoty, który debiutuje na targach Commercial Vehicle Show w Birmingham. Kompaktowy van wzmocni pozycję Toyoty na rynku aut użytkowych, dołączając do modeli Proace, Proace Verso i Hilux i uzupełniając ich ofertę pod względem wymiarów i ładowności.
Proace City został opracowany we współpracy z Grupą PSA. Będzie to nowa propozycja w szybko rozwijającym się segmencie kompaktowych vanów. Segment ten według przewidywań osiągnie w Polsce sprzedaż na poziomie 16 000 egzemplarzy w 2019 roku.
Kompaktowy van może mieć długość 4,4 m lub 4,7 m. Obie odmiany mogą otrzymać dwa lub trzy miejsca siedzące z przodu oraz nadwozie przeszklone do połowy lub w pełni. Dłuższa wersja jest dostępna także jako furgon brygadowy.
Proace City oferuje do 3,3 m3 przestrzeni bagażowej w krótszej wersji nadwozia i 4,3 m3 w dłuższej, z systemem Smart Cargo. To jeden z nielicznych modeli w segmencie, które mogą przewozić dwie europalety. Opcjonalny system Smart Cargo zapewnia największą w tej klasie długość przestrzeni bagażowej na poziomie 3,1 m lub 3,4 m odpowiednio dla krótszej lub dłuższej wersji auta. Proace City wyróżnia się ładownością, która wynosi 1000 kg dla obu długości nadwozia. Van może także ciągnąć przyczepę o ładowności 1,5 tony. Do wyboru są asymetryczne tylne drzwi (przeszklone lub nie) oraz klapa przeszklona unoszona do góry.
Odmiana osobowa Verso jest oferowana z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia.
Gama silników zawiera jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 75 do 130 KM, współpracujące z 6-stopniową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.
Proace City pozwala na swobodne dostosowaniu do potrzeb przewozu osób lub towarów. Do wyboru są dwa indywidualne fotele lub trzyosobowa kanapa z przodu. To drugie rozwiązanie umożliwia montaż systemu Smart Cargo. Łączy on otwieraną przegrodę z unoszonym przednim siedzeniem pasażera, aby zwiększyć długość przestrzeni bagażowej o 1,3 m, a jej pojemność o 0,4 m3. Środkowe miejsce z przodu można obrócić, tworząc wygodny stolik z dodatkowym schowkiem pod spodem.
Proace City pełniący funkcję furgonu brygadowego mobilnego ma w drugim rzędzie składaną na płasko kanapę z przesuwaną przegrodą, by zwiększyć przestrzeń bagażową. Klapę przegrody można otworzyć, aby zmieścić długie przedmioty.
Model może zostać wyposażony w klapę w tylnej części dachu do przewożenia bardzo długich przedmiotów. Specjalna belka wzmacniająca krawędź otworu w dachu pozwala oprzeć na niej ciężar do 100 kg. W kabinie znajduje się wiele pojemnych, komfortowych schowków (w zależności od wersji) – od pojemników na monety i na kubki oraz duże otwarte półki po szuflady pod siedzeniami i schowki w dachu, drzwiach i podłodze.
W wersji pasażerskiej (Verso) opcjonalnie dostępny jest panoramiczny, szklany dach. W tej wersji auto można doposażyć w schowek nad głową podobny do tych, jakie montowane są w samolotach oraz centralny ruchomy schowek o łącznej pojemności 74 litrów, dostępny z drugiego rzędu siedzeń oraz z bagażnika. Dostęp do bagażnika w ciasnych przestrzeniach ułatwia opcja otwieranego okna w tylnych drzwiach.
Wnętrze osobowego Proace City Verso można skonfigurować na kilka sposobów. W drugim rzędzie mogą zostać zamontowane trzy indywidualne fotele lub składana kanapa, dzielona w proporcji 60:40. Trzeci rząd siedzeń może zostać dodany zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia. Znajduje się tam wystarczająco dużo miejsca, by zmieściły się na nim dorosłe osoby. Dodatkowo kanapę w drugim rzędzie można przesuwać po szynach. W specyfikacji z trzema osobnymi fotelami w drugim rzędzie każdy z nich ma mocowanie fotelika Isofix. Wszystkie siedzenia pasażerów, łącznie z tym z przodu, po złożeniu tworzą płaską podłogę.
Toyotę Proace City wyposażono standardowo w pakiet Toyota Safety Sense zawierający układ zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem, asystenta rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu oraz tempomat.
W drugiej wersji wyposażenia pakiet TSS zostaje uzupełniony o automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe i system rozpoznawania znaków drogowych. W najwyższej wersji wyposażenia do powyższych funkcji dołącza adaptacyjny tempomat oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach. Ostrzega on o zbliżających się szybko od tyłu pojazdach na sąsiednich pasach ruchu.
We wszystkich wersjach wyposażenia standardowo montowany jest system eCall, który automatycznie nawiązuje kontakt z krajowymi służbami ratowniczymi, dostarczając im najważniejszych informacji – takich jak fizyczne położenie samochodu i liczba pasażerów – a także spowoduje, że pasażerowie będą mogli się komunikować z operatorem alarmowym, nawet jeśli zostaną unieruchomieni.
Proace City jest wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, współpracujący z nośnikami audio i smartfonami, z funkcją MirrorLink dostępną dla wybranych smartfonów, Apple CarPlay z Siri oraz Android Auto z asystentem Google, a także z Bluetooth i wyjściami USB/Aux-in. System multimedialny może zostać rozszerzony o nawigację i aplikacje internetowe, w tym mapy 3D, rozpoznawanie komend głosowych oraz sieciowy serwis informacji o warunkach na drodze przez aplikację Tomtom Traffic.
W ofercie znajduje się również wyświetlacz przezierny typu Head-up Display, prezentujący w polu widzenia kierowcy kluczowe informacje, takie jak wskazówki nawigacji, ograniczenia prędkości czy funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego. Dostępna na liście wyposażenia kamera cofania zwiększa bezpieczeństwo jazdy i ułatwia manewrowanie, wyświetlając na ekranie dotykowym dynamiczny widok zarówno do tyłu w zakresie 180 stopni, jak i z góry. Statyczny obraz może obejmować zakres większy niż 180 stopni.
System Smart Active Vision oferuje jeszcze wyższy poziom wsparcia kierowcy. Jego działanie opiera się na dwóch kamerach i zamontowanym pod sufitem pięciocalowym ekranie, który w czasie rzeczywistym wyświetla wyraźny widok za samochodem i po bokach. Można wybrać widok do tyłu na dużym dystansie podczas jazdy do przodu i postoju oraz na krótkim podczas cofania. Widok z kamery może także objąć martwe pole po stronie pasażera.
Wybór trybów jazdy Toyota Traction Select pozwala dostosować do różnych warunków na drodze. Za pomocą obrotowego przełącznika można ustawić tryb Normal, Snow, Sand i All-terrain. Do kontroli ładunku służy Smart Load Indicator – kolejna funkcja unikalna w klasie kompaktowych vanów. System sygnalizuje przekroczenie 90% ładowności samochodu oraz włącza ostrzeżenie na desce rozdzielczej.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: