
Toyota Land Cruiser 100 – kamper stworzony do długich podróży
Każdy ma już chyba dość siedzenia w domu i z utęsknieniem czekamy na moment, gdy będziemy mogli opuścić nasze cztery kąty i wyjechać. Toyota Land Cruiser serii 100 jest jednym z aut, które już w swojej seryjnej wersji pozwala nam to zrealizować.
Toyota Land Cruiser serii 100 to duże, wygodne, dobrze wyposażone, ale zarazem trwałe i niezawodne auto. Te atuty zostały docenione przez wielu miłośników terenowych podróży, dla których Land Cruiser z auta terenowego stał się terenowym kamperem.
Modyfikacje, którym poddano Toyotę, można określić w skrócie jako stworzenie jeżdżącego domu. Cel osiągnięto w dość niecodzienny sposób. Tył auta za przednim rzędem foteli oraz słupkiem B został dosłownie odcięty, a na ogołoconą ramę zamontowano zabudowę wyprawową. W środku znajdziemy liczne schowki. Uzupełnieniem są dwa duże dodatkowe pojemniki z tyłu zabudowy oraz na dachu nad głowami kierowcy i pasażera. Całość pozwoli nam spakować odpowiedni ekwipunek na wyprawę.
W środku warunki prawie jak w domu – zabudowa kuchenna ze zlewem oraz kuchenką gazową, z której można korzystać także poza pojazdem. Kamper posiada oczywiście także toaletę, która z racji ograniczonej przestrzeni została połączona z prysznicem.
Dach został sprytnie przemyślany. W trakcie jazdy jest złożony, a na postoju rozkłada się do góry, tworząc namiot. Zapewnia to wygodę użytkowania wnętrza, a jednocześnie ogranicza wysokość auta w trakcie jazdy, szczególnie tej w terenie.
Podróżując Land Cruiserem będziemy mieli dużą samowystarczalność. W samochodzie zamontowane są baterie litowo-jonowe z oprzyrządowaniem i możliwością zamontowania solarów. Imponujący jest zasięg samochodu – ponad 1000 km. A to wszystko dzięki dwóm zbiornikom paliwa. Oprócz seryjnego zbiornika mamy także dodatkowy, który mieści aż 190 litrów.
Do napędu służy sprawdzony i mocny rzędowy, sześciocylindrowy turbodiesel 4.2 24V z 204 KM o oznaczeniu 1HD-FTE. Auto posiada stały napęd na cztery koła, reduktor, oraz blokadę centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego.
Auto zostało wycenione na 88 888 euro. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to sporo, bo ceny nowych kamperów zabudowanych na autach dostawczych zaczynają się od 55 000 euro.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: