
Toyota i chiński BYD będą wspólnie rozwijać samochody elektryczne
Toyota Motor Corporation i BYD Company założą wspólną firmę badawczo-rozwojową, koncentrującą się na rozwoju samochodów elektrycznych na baterie (BEV), w tym platform i baterii.
Spółka założona przez Toyotę oraz BYD, chińskiego producenta baterii i pojazdów elektrycznych, zostanie zarejestrowana w Chinach już w 2020 roku. Każdy z partnerów będzie miał w niej po 50% udziałów. Jej zespół będą stanowili specjaliści obecnie zatrudnieni przy projektach R&D związanych z samochodami elektrycznymi w obu koncernach.
Przeczytaj także: Produkowali samochody, teraz są największą fabryką maseczek ochronnych
Nowa spółka R&D Toyoty i BYD będzie się skupiać na dalszym rozwoju samochodów elektrycznych pod kątem ich atrakcyjności dla chińskich klientów. W ten sposób przyczyni się do popularyzacji bezemisyjnych samochodów i redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy jakości powietrza i środowiska naturalnego.
„Naszym celem jest połączenie mocnych stron BYD, związanych zarówno z naszymi technologiami, jak i pozycją na rynku aut elektrycznych, oraz atutów Toyoty, w tym produkcji samochodów wysokiej jakości i zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Dzięki temu wkrótce wprowadzimy wspólnie na rynek bardzo dobre samochody elektryczne, zgodne z oczekiwaniami chińskich klientów” – powiedział Lian Yu-bo, wiceprezydent BYD.
Warto przeczytać: Chiny podbiją europejski rynek baterii do elektryków?
„Cieszymy się, że Toyota i BYD zostały partnerami. Mamy wspólny cel, by doprowadzić do szerokiej adaptacji zelektryfikowanych samochodów, dlatego zamiast konkurowania postawiliśmy na współpracę. Jesteśmy przekonani, że nowa spółka przyczyni się do rozwoju obu firm pod względem technologicznym i biznesowym” – skomentował Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Toyota się za elektryki bierze?
Anonymous - 5 marca 2021
Już od dawna mają elektryka tyle że na wodór 🙂
Hybrydy mają dopracowane to teraz idą o krok dalej. Zobaczymy co z tego będzie, chociaż znając dokonania toyoty to pewnie nie każą nam długo czekać na efekty tej współpracy