Toyota GR Yaris kontra Mitsubishi Lancer Evolution – który samochód będzie szybszy?
Oba samochody łączy postać rajdowej legendy, czterokrotnego Mistrza Świata WRC.
Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Makinen Edition zadebiutował w grudniu 1999 roku, jako swoisty hołd dla Tommiego Mäkinena, który po raz czwarty z rzędu wygrał mistrzowski tytuł w WRC. Edycja specjalna Mitsubishi Lancer Evolution posiadała takie poprawki, jak ulepszona konfiguracja zawieszenia, szybsze przełożenie układu kierowniczego i przedni drążek kolumny rozporowej. Moc 276 KM pochodziła z 2,0-litrowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika. Części turbosprężarki były wykonane z tytanu.
Przeczytaj też: Mitsubishi zniknie z Europy szybciej, niż sądziliśmy?
Po zakończeniu kariery kierowcy rajdowego, Tommi Mäkinen zaczął kierować zespołem Toyota WRC. Pomagał również w opracowywaniu nowego GR Yaris.
Przeczytaj też: Toyota Yaris GR Sport inspirowana sukcesami sportowymi zespołu Toyota Gazoo Racing
Toyota GR Yaris ma 1,6-litrowy silnik z turbodoładowaniem, który wytwarza 257 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Opcjonalny pakiet Circuit Pack dodaje mechanizmy różnicowe Torsen o ograniczonym poślizgu z przodu i z tyłu.
Toyota GR Yaris kontra Mitsubishi Lancer Evolution – który samochód będzie szybszy? Zobaczcie sami:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: