Toyota GR 86 – nowy model w starym stylu. Czy trafi do Europy?
Toyota GR 86 to trzeci sportowy model z linii GR, który dołącza do GR Supry i GR Yarisa. To nowy samochód, ale pozostaje wierny tradycji swojego poprzednika, modelu GT 86.
Toyota zaprezentowała światu długo wyczekiwaną drugą generację Toyoty GR 86. To najnowszy sportowy samochód Toyoty, który uzupełnia portfolio linii GR, obok GR Supry i GR Yarisa.
Nowy GR 86 to następca modelu GT86, który trafił na rynek w 2012 roku. GR 86 odziedziczył po swoim poprzedniku charakter sportowego samochodu. Toyota zapowiada, że GR 86 będzie najlżejszym czteromiejscowym coupe w segmencie, między innymi dzięki technologicznym innowacjom, których celem jest redukcja masy. Stąd między innymi zastosowanie aluminium do wykonania dachu czy elementów nadwozia.
Samochód jest napędzany czterocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 2,4 litra o mocy 235 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Nowa, większa jednostka napędowa sprawia, że GR 86 ma lepsze osiągi od swojego poprzednika. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,3 sekundy, czyli o ponad sekundę szybciej niż poprzednik.
Przeczytaj też: Subaru BRZ – posłuchaj, jak brzmi silnik nowej generacji!
Wymiary GR 86 są niemal identyczne jak GT86. Nowy model utrzymał nisko położony środek ciężkości, co ma przyczynić się do jeszcze bardziej zwinnego prowadzenia. Sztywność skrętną poprawiono o około 50% w porównaniu z GT86, dzięki czemu auto ma prowadzić się bardziej dynamicznie i pewniej pokonywać zakręty. Dodatkowo samochód wyposażono w elementy aerodynamiczne takie jak przednie wloty powietrza czy boczne panele, które wywodzą się wprost z motorsportu.
Oglądana z boku lub z tyłu Toyota GR 86 2022 jest prawie identyczna z BRZ drugiej generacji, zaprezentowanym jesienią 2020 roku. Jedynie wzory kół i emblematy specyficzne dla marki wyróżniają oba samochody. Większe różnice widać z przodu, gdzie GR 86 otrzymuje przeprojektowany przedni zderzak z większą atrapą chłodnicy i mniejszymi wlotami powietrza.
Przeczytaj też: Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!
W przeciwieństwie do Subaru BRZ, Toyota GR 86 pojawi się w Europie. By poznać więcej szczegółów, trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: