Toyota e-Palette zapewni transport zawodników na Tokio 2020
Toyota dostarczy do obsługi Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio 2020 specjalnie zaprojektowane pojazdy e-Palette Tokyo 2020 Version.
20 pojazdów zapewni zautomatyzowany transport po wyznaczonych trasach w wioskach olimpijskich i paraolimpijskich sportowcom i działaczom oraz organizatorom. Pojazdy e-Palette są wyposażone w elektryczny napęd na baterie oraz system zautomatyzowanej jazdy i zostały specjalnie przystosowane do obsługi Igrzysk na podstawie informacji od sportowców na temat ich potrzeb transportowych.
Zaprezentowane po raz pierwszy w 2018 roku, e-Palette to pierwsze pojazdy Toyoty opracowane specjalnie z myślą o autonomicznym transporcie jako usłudze (Mobility-as-a-Service, Autono-MaaS). Ich opracowanie to jeden z przykładów poszerzania działalności Toyoty o różne formy szeroko rozumianej mobilności, w tym elektryfikację napędów, łączenie pojazdów w sieci za pośrednictwem internetu oraz zaawansowane technologie prowadzenia z myślą o nowych formach współdzielenia pojazdów.
Pojazdy e-Palette Tokyo 2020 Version zostały przystosowane do użytku w wioskach olimpijskich i paraolimpijskich. Są wyposażone w szerokie, rozsuwane drzwi i elektrycznie otwierane podjazdy, które ułatwiają wejście do środka zawodnikom, w tym paraolimpijczykom. Za kierowanie nimi odpowiada system autonomicznej jazdy na poziomie 4 wg SAE przy prędkości do 20 km/h. Dla bezpieczeństwa każdy pojazd będzie nadzorowany przez operatora, który w razie potrzeby będzie mógł przejąć kontrolę.
Najważniejsze informacje o e-Palette Tokyo 2020 Version
- E-Palette mają symetryczny przód i tył, kształt prostopadłościanu i koła w samych rogach nadwozia. Dzięki temu zapewniają maksymalnie przestronne, wygodne i funkcjonalne wnętrze.
- Wewnątrz umieszczono poręcze i siedzenia łatwe w użyciu niezależnie od wzrostu pasażera. Do wykończenia podłogi, siedzeń i innych elementów wyposażenia użyto kontrastujące kolory, by pomóc ludziom o słabym wzroku lub daltonistom.
- Ułatwienia przy wsiadaniu i wysiadaniu
Toyota e-Palette jest wyposażona w specjalnie zaprojektowany system autonomicznej jazdy, składający się z zaawansowanego sprzętu i oprogramowania oraz kamer i LIDAR-ów. W połączeniu z mapowaniem 3D o wysokiej dokładności system osiąga czwarty poziom autonomii wg SAE.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo działania, e-Palette otrzymał także zewnętrzy interfejs do interakcji systemu z człowiekiem, zaprogramowany do komunikacji z otoczeniem podczas autonomicznej jazdy, w tym z pieszymi. Przednie i tylne światła są animowane, by naśladować kontakt wzrokowy i informować przechodniów o zachowaniu pojazdu.
System autonomicznej jazdy nieustannie monitoruje przeszkody w otoczeniu w zakresie 360 stopni i dostosowuje prędkość do warunków. Aby dodatkowo zminimalizować ryzyko niepożądanych sytuacji, w każdym pojeździe będzie podróżował operator nadzorujący pojazd i gotowy do przejęcia kontroli w razie potrzeby.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: