Toyota Aygo X – mały crossover o niewielkiej mocy. Rewolucja w segmencie A?
Aygo X, to nowy miejski crossover segmentu A od Toyoty, który już wkrótce wyjedzie na drogi. Zaskakuje wyglądem, ale rozczarowuje, gdy zajrzymy pod maskę.
Toyota Aygo X to reprezentant miejskiego segmentu A, który w nie przypomina klasycznego przedstawiciela tej grupy. Japończycy mocno zmienili proporcje nadwozia i zwiększyli prześwit. W ten sposób powstał jeden z najmniejszych crossoverów na rynku. Nowe Aygo bazuje bowiem na tej samej platformie GA-B w architekturze TNGA co Yaris oraz Yaris Cross – pełnoprawni przedstawiciele segmentu B.
Nowy crossover ma 3700 mm długości, 1740 mm szerokości i 1510 mm wysokości, co oznacza, że jest o 235 mm dłuższe, 125 mm szersze i 50 mm wyższe od poprzednika. Rozstaw osi jest większy od Aygo drugiej generacji o 90 mm i bagażnik, który teraz zmieści 231 litrów, co jest wynikiem lepszym o 63 litry. Podwozie nowego modelu umożliwia zastosowanie 18-calowych kół. Promień skrętu Aygo X wynosi 4,7 m
Toyota Aygo X wyróżnia się szeregiem ciekawych detali. To przede wszystkim ostro narysowane światła LED, wysoko poprowadzona linia okien i pokaźne nadkola wyłożone ochronnym plastikiem, które budzą skojarzenia z przedstawicielami wyższych segmentów rynku.
Wnętrze samochodu jest minimalistyczne. Znajduje się tu typowa dla tanich samochodów niepełna tapicerka i niezbyt urozmaicony kokpit. Uwagę zwraca przede wszystkim9-calowy, dotykowy ekran, który może obsługiwać łączność z Apple CarPlay i Android Auto, nawigację czy system audio JBL.
Na uwagę zasługują systemy wsparcia kierowców dostępne w ramach standardowego pakietu Toyota Safety Sense z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, aktywnym tempomatem, asystentem utrzymania pasa ruchu czy systemami pomagającymi uniknąć kolizji. Większość z nich jest nowością w segmencie A. Aygo X otrzymało także dodatkowe usprawnienia poprawiające bezpieczeństwo bierne, w tym wzmocnienia nadwozia skutecznie pochłaniające siłę uderzenia.
Toyota Aygo X – gama jednostek napędowych
Toyota Aygo X napędzana przez 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 72 KM, który może być parowany z 5-stopniowym automatem lub bezstopniową skrzynią S-CVT. W obu przypadkach samochodzik od 0 do 100 km/h ma rozpędzać się w granicach 15,5 sekundy.
Co warte podkreślenia, Aygo X nie będzie miało zbyt wielu rywali w wymierającym powoli segmencie A. Pytanie tylko czy cena pozostanie równie atrakcyjna jak dotychczas, bo to głównie ona przyciągała klientów do salonów Toyoty. Zgodnie z przewidywaniami pierwsze sztuki Aygo X powinny trafić do salonów w 2022 roku.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: