Touaregi wystartują w Dakarze
Po tegorocznym podwójnym zwycięstwie i historycznym pierwszym triumfie w Dakarze samochodu z silnikiem wysokoprężnym, Volkswagen po raz kolejny stawi czoło jednemu z największych wyzwań w międzynarodowym sporcie motorowym. Przypomnijmy, że tuż po zakończeniu tegorocznej edycji z udziału w tej imprezie wycofał się zespół Mitsubishi.
Fot. VW
|
– Rajd Dakar 2009 bez wątpienia przyczynił się do zwiększenia popularności marki Volkswagen na całym świecie – wyjaśnił prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG podczas uroczystości z okazji zwycięstwa. -Udział w tej imprezie to również dobra inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwa i dlatego zdecydowaliśmy się startować w Rajdzie Dakar także w 2010 roku.
Duet Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz zwyciężyli w Rajdzie Dakar 2009, jadąc Race Touaregiem z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 280 KM. Podczas tego rajdu, rozgrywanego po raz pierwszy w Ameryce Południowej, Volkswagen odniósł podwójne zwycięstwo – na drugiej pozycji znaleźli się Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/RPA). W 2010 roku na trasy Argentyny i Chile wyjedzie ten sam zwycięski samochód – VW Race Touareg 2.
– Obok radości ze sportowego sukcesu również pozytywna reakcja mediów była czynnikiem, który wpłynął na naszą decyzję – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen, odpowiedzialny również za rozwój techniczny oraz zaangażowanie w sport motorowy. – Nasze zwycięstwo w Dakarze po raz kolejny udowodniło, że pojazdy Volkswagena są w najwyższym stopniu niezawodne i innowacyjne technicznie. Szczególnie przy pracach związanych z rozwojem technologii TDI na potrzeby sportu motorowego zdobywamy wiele cennych doświadczeń, które przynoszą korzyść również naszym samochodom seryjnym.
Fot. VW
|
Przygotowania do trwającego dwa tygodnie maratonu rajdowego, już się rozpoczęły. – Mamy doświadczony zespół, szybkich kierowców i niezawodne samochody, a więc wszystko, czego potrzebujemy, by walczyć w kolejnym Rajdzie Dakar i sięgnąć po zwycięstwo – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: