Touaregi wystartują w Dakarze
Po tegorocznym podwójnym zwycięstwie i historycznym pierwszym triumfie w Dakarze samochodu z silnikiem wysokoprężnym, Volkswagen po raz kolejny stawi czoło jednemu z największych wyzwań w międzynarodowym sporcie motorowym. Przypomnijmy, że tuż po zakończeniu tegorocznej edycji z udziału w tej imprezie wycofał się zespół Mitsubishi.
![]() |
Fot. VW
|
– Rajd Dakar 2009 bez wątpienia przyczynił się do zwiększenia popularności marki Volkswagen na całym świecie – wyjaśnił prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG podczas uroczystości z okazji zwycięstwa. -Udział w tej imprezie to również dobra inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwa i dlatego zdecydowaliśmy się startować w Rajdzie Dakar także w 2010 roku.
Duet Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz zwyciężyli w Rajdzie Dakar 2009, jadąc Race Touaregiem z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 280 KM. Podczas tego rajdu, rozgrywanego po raz pierwszy w Ameryce Południowej, Volkswagen odniósł podwójne zwycięstwo – na drugiej pozycji znaleźli się Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/RPA). W 2010 roku na trasy Argentyny i Chile wyjedzie ten sam zwycięski samochód – VW Race Touareg 2.
– Obok radości ze sportowego sukcesu również pozytywna reakcja mediów była czynnikiem, który wpłynął na naszą decyzję – powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen, odpowiedzialny również za rozwój techniczny oraz zaangażowanie w sport motorowy. – Nasze zwycięstwo w Dakarze po raz kolejny udowodniło, że pojazdy Volkswagena są w najwyższym stopniu niezawodne i innowacyjne technicznie. Szczególnie przy pracach związanych z rozwojem technologii TDI na potrzeby sportu motorowego zdobywamy wiele cennych doświadczeń, które przynoszą korzyść również naszym samochodom seryjnym.
![]() |
Fot. VW
|
Przygotowania do trwającego dwa tygodnie maratonu rajdowego, już się rozpoczęły. – Mamy doświadczony zespół, szybkich kierowców i niezawodne samochody, a więc wszystko, czego potrzebujemy, by walczyć w kolejnym Rajdzie Dakar i sięgnąć po zwycięstwo – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: