
To ostatni taki Nissan w Polsce. Ma silnik V6, 570 KM i kosztował ponad pół milona
To ostatni sprzedany w naszym kraju egzemplarz obecnej generacji legendarnego modelu japońskiej marki.
Polska uzyskała alokację na jedyny w Europie egzemplarz legendarnego Nissana GT-R w unikalnej odmianie Prestige T-Spec. Jest to ostatnia sztuka modelu generacji R35, jaka trafiła do naszego kraju. Samochód w specjalnie opracowanym dla tej wersji kolorze Midnight Purple został sprzedany przez dealera Japan Motors w Krakowie miłośnikowi motoryzacji i biznesmenowi z Warszawy.

Unikalny egzemplarz stanowi piękne zakończenie historii obecnej generacji modelu GT-R w naszym kraju. Rozpoczęła się ona w 2008 roku, a przez lata samochód zyskał status legendy ze względu na swoje niesamowite osiągi oraz zaawansowanie technologiczne. Dzięki wieloletniej ewolucji oraz licznym modyfikacjom, najnowszy Nissan GT-R został dopracowany do perfekcji, a jego moc w stosunku do modelu z początku produkcji sprzed czternastu lat wzrosła o blisko 100 KM.

Samochód, który został sprzedany w Polsce, to model w specjalnej przygotowanej odmianie Prestige T-Spec. Podobnie jak bazowa wersja, Prestige wyposażony jest w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,8 l i mocy 570 KM oraz 6-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i trzema trybami pracy. Doskonałe prowadzenie pojazdu zapewnia układ zawieszenia Bilstein DampTronic oraz napęd na cztery koła ATTESA E-TS z niezależnym układem przeniesienia napędu transaxle. GT‑R to jednak nie tylko doskonałe osiągi, ale również komfort i bogate wyposażenie, o czym świadczą m.in. fotele, kierownica oraz dźwignia zmiany biegów pokryte wysokiej jakości skórą czy cyfrowy system audio Bose z układem aktywnej kontroli głośności.

Specjalna wersja Prestige T-Spec czyni model GT-R jeszcze bardziej wyjątkowym za sprawą dodatków stylistycznych, takich jak tylny spojler wykonany z włókna węglowego, lakierowana na miedziany kolor pokrywa silnika czy emblematy T-Spec umieszczone pod logiem GT-R z tyłu pojazdu oraz na atrapie chłodnicy. Ponadto wyróżnia się także węglowo-ceramicznymi hamulcami oraz specjalnymi obręczami kół, zarezerwowanymi dotychczas wyłącznie dla wersji NISMO, które pozwalają obniżyć całkowitą masę pojazdu o 3,4 kg. Wnętrze obszyte zostało skórzaną tapicerką w specjalnym, niedostępnym w innych odmianach kolorze, a na pokrywie bagażnika znajduje się nowe logo Nissana. Egzemplarz sprzedany w Polsce posiada również unikalny lakier – Midnight Purple – inspirowany lakierem o tej samej nazwie stosowanym w legendarnym Nissanie Skyline GT-R generacji R34.

W Polsce sprzedanych zostało łącznie ponad 200 sztuk Nissana GT-R R35. Ostatni, unikalny egzemplarz kosztował 723 650 złotych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: