
To już definitywny koniec Saaba
Saga na temat przyszłości marki Saab toczy się już od długiego czasu. Tym razem właściciel praw do marki nie wyraził zgody na używanie jej nazwy.
Wygląda na to, że to koniec marki Saab, która istniała od 1949 roku. Co prawda, jakiś czas temu pojawił się promień nadziei, ze szwedzka marka powróci na rynek.
W 2012 roku majątek upadłego Saaba przejęła spółka National Electric Vehicle Sweden (NEVS), która została zasilona finansowo przez partnera z Hongkongu i wkrótce miała uruchomić produkcje. Jednak bardzo szybko wpadła w kłopoty finansowe.
W połowie zeszłego roku spółka NEVS, produkująca samochody została objęta nadzorem komisarycznym, a prawowity właściciel praw do nazwy, firma Saab AB, odebrał inwestorowi prawo do korzystania z marki Saab.
Po jakimś czasie spółka pozyskała nowych udziałowców i ustabilizowała sytuację finansową, ale nie udało się odzyskać praw do marki. Przedstawiciele Saab AB mówią, że nie prowadzą dyskusji o możliwości używania marki Saab w przyszłości.
Spółka NEVS postanowiła podpisać umowę partnerską z chińską grupą Dongfeng oraz koncernem PSA Peugeot Citroen. NEVS podzieli się wiedzą i know-how na temat handlu i przepisów w Europie i Ameryce Północnej. Chiński kooperant zapewni wsparcie technologiczne i handlowe na terenie Państwa środka. Efektem tej współpracy ma być uruchomienie produkcji w faybryce w Tiencin. Nie odbędzie się to jednak pod szyldem marki Saab.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: