Edyta Klim

Tilting Motor Works – niezwykłe motocykle na trzech kołach

Motocykle po konwersji zestawem z Tilting Motor Works nie są trajkami, jakie znamy. Dwa koła z przodu pozwalają na poprawę stabilności i osiągów, a wszystkie niuanse prowadzenia motocykla pozostają bez zmian. Jak to działa?

Firma Tilting Motor Works Inc. powstała w celu stworzenia takiej przebudowy motocykli, która pozwoli na zwiększenie osiągów, stabilności i bezpieczeństwa jazdy. Okazało się, że taki efekt jest możliwy przy konwersji z jednego przedniego koła na dwa.

Zobacz także : Najbardziej niezwykły motocykl świata

Dlaczego dwa koła z przodu? Konwersja motocykla z zestawem TRiO TM pozwala na zachowanie odczuć z jazdy motocyklem (np. kąta pochylenia, sposobu kierowania), a jednocześnie dodaje stabilności pojazdowi. Motocykl prowadzi się jak wcześniej, choć ma trzy koła. Nie da się takich odczuć zapewnić w przypadku tradycyjnej trajki – z dwoma kołami z tyłu.

 

Sztuczka polega na tym, że przednie koła przechylają się równolegle, dzięki opatentowanej geometrii przedniej osi. Dodatkowym atutem jest lepsza przyczepność, możliwość osiągania większych prędkości w zakrętach, a także niezwykła stabilność w pionie. System poziomowania pozwala na zostawienie motocykla w pionie, bez konieczności użycia dodatkowego podnóżka. To pomaga również przy parkowaniu i w wolnej jeździe np. w korku, bo nie trzeba podpierać się już stopami.

 

Docelowo zestaw jest produkowany do ciężkich motocykli, pod zamówienie klienta. Decydują się na taką konwersję osoby, które cenią sobie komfort jazdy w połączeniu z niebanalnym wyglądem. To także sposób, który umożliwia kontynuowanie lub rozpoczęcie przygody z motocyklem osobom: niepełnosprawnym, słabym, starszym – w każdym przypadku, gdzie wcześniej waga motocykla i jego niestabilność była problemem.

Zobacz także: Trzy koła na kategorię B – Piaggio MP3

Zamówienia realizują punkty certyfikowanej sieci dealerskiej, tam też jest instalowany zestaw TRiO TM. Nad startem jazdy na trzech kołach czuwa wykwalifikowany pracownik. TRiO ze szkoleniem kosztuje 13 995 USD + instalacja u dealera, a zwrotny depozyt w wysokości 2000 USD jest zabezpieczeniem indywidualnego zamówienia w procesie produkcji.

Zobacz także: Pierwszy na świecie customowy motocykl Yamaha Niken

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze