„The book of the classic MV Agusta fours” Ian Falloon – „Czwórki MV Agusta”
Najnowsze dzieło znanego, motocyklowego historyka, Iana Falloona, to szczegółowy wgląd w historię klasycznych jednośladów MV Agusta i ich słynnych silników. Coś w sam raz na wieczorną lekturę, podczas gdy nasze pojazdy odpoczywają po letnich wojażach.
![]() |
fot. Veloce Publishing
|
![]() |
fot. Veloce Publishing
|
Włoskie motocykle MV Agusta dominowały na Grand Prix od 1956 roku we wszystkich kategoriach przez ponad dekadę. Zawdzięczały to przede wszystkim niezawodnym, czterocylindrowym silnikom i nadzwyczajnym właściwościom jezdnym. Przez te 10 lat legenda Agusty urosła do rangi wręcz arystokratycznej – sam hrabia Domenico Agusta, syn założyciela marki, zdecydował się na ograniczenie masowej produkcji, by nie dopuścić swoich motocykli do wyścigów pod szyldami prywatnych firm; od tej pory jednostki te były produkowane w limitowanych seriach. Pomimo tego motocykle z takim silnikiem rozchodziły się jak świeże bułeczki. Słynne „czwórki” Agusty przyczyniły się do zwycięstw takich sław jak John Surtees, Gary Hocking, czy Mike Hailwood.
Książka szczegółowo opisuje historię modeli klasycznych „Czwórek” razem z analizą prototypów MV Agusta 600, 700 i America. Autor ukazuje nam drogę, jaką ta włoska marka pokonała aby osiągnąć sukces i sławę oraz zawiera wiele pomocnych porad, w tym jak rozróżnić autentyk od podróbki i jak efektownie zadbać o swoją „Czwórkę”. Dzieło zawiera też dogłębną analizę słynnego, rzędowego silnika Agusty i spis numerów produkcyjnych najwcześniejszych egzemplarzy.
Za dwustupięćdziesięciostronicową książkę w twardej okładce zapłacimy 50 funtów. Może to wydawać się dość sporo, ale jest to uczciwa cena za naprawdę dobre wydawnictwo, okraszone mnóstwem wyjątkowych zdjęć jednych z najbardziej zachwycających motocykli na świecie.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: