Testy Roberta Kubicy przed Rajdem Polski – fotoreportaż
Robert Kubica w tym sezonie startuje prywatnym Fordem Fiestą RS WRC - jak wyglądały jego przedrajdowe testy? Obrazują fotki Marcin Hennka.
Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.
Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu.
Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.
Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.
Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.
Jakimi autami poza WRC będą rywalizować zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.
O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.
Polska to nie tylko druga najstarsza i druga najszybsza impreza w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata, ale to także emocjonalna wizyta w ojczyźnie dla Roberta Kubicy, który w tym sezonie startuje prywatnym Fordem Fiestą RS WRC.
Trasa Rajdu Polski jak wiadomo została poważnie zmodyfikowana: w porównaniu z sezonem 2014 bez zmian pozostał tylko superoes w Mikołajkach. Pozostały jednak szybkie, płynne trasy, ze średnimi prędkościami zbliżonymi do tych, które osiągane są w Rajdzie Finlandii. Wyzwanie jest spotęgowane przez wysokie, typowe dla lata temperatury, które tylko zwiększają wymagania wobec ogumienia podczas siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.
Podstawowymi oponami na Rajd Polski – również dla Roberta Kubicy – są miękkie 205/65-15 Pirelli Scorpion KS Reinforced, a opcją na gorętsze i dłuższe odcinki są twarde 205/65-15 Pirelli Scorpion KH Reinforced. Rzeźba bieżnika została specjalnie zaprojektowana z myślą o szybkim odprowadzaniu luźnych kamieni i szutru.
Najdłuższy odcinek rajdu liczy 39 kilometrów, a najkrótszy 2,5 kilometra. Po superoesie, rozgrywanym wieczorem w czwartek 2 lipca, rajd kończy się w porze obiadowej, w niedzielę 5 lipca w Mikołajkach. W tym sezonie cały rajd odbywa się na Mazurach.
Czołowi kierowcy Pirelli, którzy wystąpią na Rajdzie Polski: Robert Kubica, Martin Prokop i Lorenzo Bertelli będą reprezentować Pirelli w najwyższej kategorii WRC, a Karl Kruuda przewodzi licznej stawce Pirelli w kategorii WRC-2. W stawce znajduje się 19 załóg na ogumieniu Pirelli.
W myśl aktualnych przepisów kierowcy WRC mają do dyspozycji po 24 opony na rajd (cztery na każdą możliwość zmiany plus cztery zapasowe). Mogą wybierać spośród 24 sztuk podstawowego ogumienia z miękkiej mieszanki 205/65-15 KS Reinforced oraz 16 sztuk opcjonalnego ogumienia z twardej mieszanki 205/65-15 KH Reinforced.
A my kibicujemy dozgonnie załodze 14. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – zobaczcie, jak chłopaki dawali czadu na testach.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: