Testy opon przy 300 km/h? To możliwe!
W tym roku zostanie ukończona budowa nowego ośrodka testowego Nokian Tyres w Hiszpanii, gdzie nieustannie testowane będą opony całoroczne, letnie i zimowe. Obecnie trwa uruchamianie procesu testowania opon nawet przy prędkościach rzędu 300 km/h.
W ośrodku badane będą głównie opony letnie i całoroczne, a także opony o wysokim indeksie prędkości. Ośrodek będzie się też specjalizować w określaniu cech bezpieczeństwa każdego produktu przez cały rok, w związku z czym będą w nim także testowane opony zimowe.
Ośrodek szczyci się najbardziej 7-kilometrowym, owalnym torem, na którym można przeprowadzać testy przy szybkości przekraczającej nawet 300 km/h. W obrębie owalnego toru znajdzie się kilka torów testowych umożliwiających badanie pracy opon pod względem prowadzenia na nawierzchni mokrej i suchej, hamowania i aquaplaningu. Służyć one będą także do prób homologacyjnych, na przykład w zakresie norm dotyczących hałasu i przyczepności na mokrej nawierzchni.
Jednym z kierunków rozwoju w Nokian Tyres jest gwajula — roślina, która może stać się surowcem do produkcji opon. Nokian Tyres uczestniczy w uprawie tej rośliny oraz badaniach nad nią wraz z lokalnymi uczelniami i partnerami, upatrując w niej źródła kauczuku wysokiej jakości. Plantację prowadzą lokalni rolnicy.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: