Testy opon Pirelli do F1
Dziś i jutro 12 zespołów Formuły 1 testuje opony Pirelli, na których będą się ścigać w przyszłym sezonie. Używane będą opony z miękkiej i średniej mieszanki. Włoska firma oponiarska przywiozła 384 opony i zaangażowała 30 osób do obsługi swojego debiutu w Abu Zabi.
Kontrakt z firmą Bridgestone wygasa z końcem sezonu, zatem 12 zespołów, które właśnie ukończyły Mistrzostwa Świata Formuły 1 2010, testuje oficjalnie po raz pierwszy opony Pirelli. Wydarzenie to jest inauguracją trzyletniego kontraktu na wyłączną dostawę opon przez włoską firmę.
Jazdy odbywają się na torze Yas Marina w Abu Zabi. Słońce, słaby wiatr i temperatura powietrza około 34 stopnie skutkują rozgrzaną do około 48 stopni Celsjusza nawierzchnią toru.
Pirelli zrealizowało już wcześniej w sumie osiem prywatnych testów (od 19 sierpnia), podczas których Toyota TF 109, wybrana jako samochód testowy, pokonała około 7 000 kilometrów z Nick’iem Heidfeld’em, Romain’em Grosjean’em i Pedro De La Rosą za kierownicą, zmagając się z różnymi warunkami panującymi na europejskich torach. Inżynierowie Pirelli, pod kierownictwem Dyrektora ds. Sportów Motorowych Paula Hembery, na torach w Mugello, Monza, Barcelonie, Walencji, Jerez i Paul Ricard w Le Castellet, testowali wszystkie rodzaje opon, które będą wykorzystywane podczas przyszłorocznego sezonu zgodnie z regulacjami FIA: cztery modele opon na suchą nawierzchnię, jeden pośredni i jeden deszczowy.
Felipe Massa w Ferrari F10 na nowych oponach Pirelli znajdował się długo na prowadzeniu. |
fot. Pirelli
|
Podczas jazd w Abu Zabi używane są slicki zarówno z miękkiej jak i średniej mieszanki (różnicą dla widza będzie inny pasek na ścianie bocznej opony). Każdy zespół prowadzi tylko jeden samochód na ośmiu zestawach dostępnych opon, cztery modele na jeden dzień, co łącznie daje 384 opony. Na czas testów każdemu zespołowi przyporządkowany jest jeden inżynier Pirelli.
W 2011 roku Pirelli dostarczy 50 000 opon do wyścigów w ramach Mistrzostw Świata Formuły 1. Opony zostaną wyprodukowane w fabryce Pirelli Izmit w Turcji.
Robert Kubica jest zadowolony z pierwszego dnia testów nowych opon. Zespół koncentrował się głównie na porównaniu obu dostepnych tego dnia mieszanek oraz poznaniu charakterystyki ogumienia.
Najkrótszym czasem okrążenia popisał się tegoroczny Mistrz Świata – Sebastian Vettel.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: