
Testy opon Firestone Destination Winter na torze w Bednarach
Premiera nowego ogumienia odbyła się na torze w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Bednarach. Testowałyśmy tam zimową wersję opon Firestone Destination Winter.
Firestone poszerza ofertę opon Destination HP o świeżo zaprojektowaną, zimową wersję – Destination Winter. Właściciele SUV-ów zyskają bardzo dobrą oponę, ze świetnymi właściwościami jezdnymi i komfortem prowadzenia w warunkach zimowych, natomiast konkurencja ma od teraz bardzo wysoko postawioną poprzeczkę.
W 2014 roku pierwszy raz na rynek trafiły letnie opony Firestone Destination HP, które przeznaczone są dla samochodów miejskich oraz małych i średnich SUV-ów. Głównym założeniem przy projektowaniu oraz produkcji był wysoki poziom kontroli nad pojazdem na mokrej nawierzchni. Opony charakteryzowały się odpornością na długie przebiegi, doskonałą stabilność i wygodą prowadzenia samochodu. Sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania. Jednak kiedy nadszedł czas na zmianę opon na zimowe, stali użytkownicy produktów marki Firestone, a także potencjalni klienci, nadal nie mieli możliwości wyboru specjalistycznych opon do SUV-ów – aż do teraz.
Inżynierowie oparli projekt opon Destination Winter na wzorze bieżnika popularnych i znanych nam już opon Winterhawk 3, dostosowując go do szerszych rozmiarów ogumienia przeznaczonego dla SUV-ów. Winterhawk 3 osiągają doskonałe wyniki w testach ADAC. Otrzymały drugą najwyższą ocenę za ogólne osiągi w warunkach zimowych w testach, w których konkurowały z najdroższymi oponami najwyższej jakości.
Za przyczepność opony w ostrych warunkach zimowych odpowiadają między innymi lamele. Jest to nic innego, jak mikro rowki, które można dostrzec na powierzchni stykowej opony. W Destination Winter zastosowano najnowszą generację technologii Multi-Lemellen. Duże zagęszczenie lameli wraz z masywnymi blokami barkowymi opony zapewnia maksymalny efekt “wgryzania” się w śnieg. Za przyczepność w warunkach deszczowych odpowiadają wzdłużne rowki. W nowej oponie Firestone, specjalnie je poszerzono, co jest szczególnie istotne w przypadku szerszych rozmiarów stosowanych w SUV-ach. Zwiększona jest przez to odporność na aquaplaning i błoto poślizgowe. Dzięki sprawdzonemu bieżnikowi i nowej mieszance gumowej NanoProtech opony uzyskały ocenę “B” na etykiecie UE w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Użytkownicy SUV-ów zyskają 13 kluczowych rozmiarów opon dla 16- i 17-calowych obręczy. Opony będą dostępne w całej Europie. W niedalekiej przyszłości producent planuje rozszerzyć swoją ofertę również o opony pasujące do 18-nasto calowych felg.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: