
Test Toyota RAV4 Hybrid – hybrydowy hit?
Prekursor segmentu SUV, Toyota RAV4, doczekała się wersji hybrydowej. Czwarta już generacja znana jest od trzech lat, a teraz przeszła zabieg odmładzający. Jak się prowadzi?
Względem poprzednika niewiele się zmieniło. Na pierwszy rzut oka dostrzeżemy jedynie kosmetyczne zmiany. Ostrzejsze linie z przodu i przedni pas z reflektorami LED, ten sam zabieg zauważymy również z tyłu. Profil auta wygląda niemal identycznie. Główną rolę w odświeżeniu Toyoty odegrał nowy układ napędowy.
Środek również niczym nas nie zaskakuje. Część materiałów zmieniono, część wykorzystano z poprzedniej wersji. Deska rozdzielcza i boki drzwi zostały elegancko wytapicerowane. Niestety znajdziemy też sporo twardego i topornego plastiku, który raczej nie przystoi segmentowi SUV. Trzeba przyznać natomiast, że odważny projekt wnętrza pasuje do nowego oblicza Toyoty.
Na środku konsoli środkowej znajduje się wyświetlacz multimedialny o przekątnej 7 cali z przyciskami funkcyjnymi po bokach. Poniżej znajdziemy sporą półkę na telefon i dokumenty. Opierając dłoń o lewarek skrzyni biegów mamy bardzo łatwy dostęp do przycisków wyboru trybu jazdy, oraz podgrzewania foteli.
Przy okazji liftingu nową RAV-czwórkę wyposażono również w więcej opcji z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Na pokładzie możemy znaleźć między innymi adaptacyjny tempomat, czy system wykrywania pieszych do prędkości 30 km/h. Poza tym nowi użytkownicy japońskiego SUV-a będą mieli do dyspozycji aktywny asystent pasa ruchu i monitorowanie poprzecznego pasa ruchu. W parkowaniu pomoże natomiast rozbudowany system kamer szerokokątnych, który pozwoli nam wyświetlić widok z lotu ptaka na ekranie środkowym.
Nowa RAV4 w wersji hybrydowej została wyposażona w bezstopniową skrzynię e-CVT. Płynne nabieranie prędkości jest niestety połączone z wyciem porównywalnym do suszarki… I tak do 190 km/h, czyli deklarowanego maksimum. Jeżeli natomiast poruszamy się w korku i mamy w pełni naładowane baterie, to możemy cieszyć się kompletną ciszą, bo układ elektryczny nie generuje nawet najmniejszego hałasu. Siedzenia są wyjątkowo miękkie, a pozycja za kierownicą wysoko umiejscowiona.
Producent deklaruje zużycie paliwa w okolicach 5 litrów na 100 przejechanych kilometrów. Faktycznie, udało nam się uzyskać taki wynik… na jedną oś. Niestety wszelkie próby zbliżenia się chociażby o krok do tego wyniku kończyły się fiaskiem. Prawdą natomiast jest, że po naładowaniu akumulatorów napęd hybrydowy w trybie EV, ograniczonym do jazdy z prędkością 60 km/h, pozwala przejechać kilka kilometrów całkowicie bezemisyjnie.
Toyota RAV4 jest zdecydowanie samochodem komfortowym, ale jednocześnie niezbyt dobrze sprawdza się podczas szybszej jazdy z odrobiną skrętów, przynajmniej w wersji przednionapędowej. Pochwalić trzeba za to układ kierowniczy, który daje bardzo dobre wyczucie tego, co sie dzieje pod kołami – zaskakujące jak na tej klasy auto, bądź co bądź, rodzinne.
Niepohamowana moda na auta typu SUV i ekologię to – przy pomocy RAV4 Hybrid – klucz do sukcesu japońskiego producenta. Odmłodzoną Toyotę widać coraz częściej na ulicach, a to dopiero drugi rok sprzedaży. RAV4 z pewnością utrzyma miano jednego z najpopularniejszych aut tej klasy i raczej szybko się to nie zmieni.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Obecnie smigam hybrydowym priusem ale chetnie przetestuje na czerniakowskiej rafke w hybrydce . zapowiada sie dobra zabawa 😀
Anonymous - 5 marca 2021
Według mnie RAV4 nowa jest zupełnie odmieniona odmłodzona i całkiem fajnie podrasowana jeśli chodzi o wyposażenie. Bardzo fajny samochód sam zastanawiam się nad zakupem. SUV-y coraz bardziej modne się robią a ta jest obecnie najlepsza na rynku.