Test Porsche Macan S Diesel – ostry SUV
Nie dajcie się zwieść pozorom! Porsche Macan może wygląda jak SUV, ale w rzeczywistości bliżej mu do rasowego auta sportowego, tyle że w przebraniu modnej terenówki.
Jak wiecie Porsche słynie z samochodów sportowych na czele z kultową 911-tką, ale nie jest tajemnicą, że firma najwięcej zarabia na SUV-ach. Obecnie najpopularniejszym modelem jest Cayenne, które nie tylko w Polsce sprzedaje się lepiej niż wszystkie pozostałe modele w portfolio niemieckiej marki razem wzięte! Po jazdach nowym Porsche Macan już wiemy, że ten model może tylko zwiększyć bilans sprzedaży „in plus”.
SUV czy „hot hatch”?
Porsche Macan nie jest jedynym autem w segmencie sportowo przyprawionych SUV-ów, o których mówi się, że mają sportowy charakter i parametry. Najważniejsze, że w jego przypadku te słowa nie są absolutnie na wyrost. Pod względem dynamiki jazdy auto nie ma sobie równych w swojej kategorii wagowej i rozmiarowej. Testowany przez nas Macan za każdym razem chętnie i bezproblemowo udowadniał, że wręcz uwielbia zakręty, w których czuje się niesamowicie zwinnie, a prowadzi się przewidywalnie. To tym bardziej imponujące, że mówimy przecież o sporych rozmiarów aucie, z nie najkorzystniej umieszczonym środkiem ciężkości i masą własną dochodzącą do dwóch ton.
Kolejnym faktem zdającym zaprzeczać prawom fizyki, jest genialnie wyważony układ kierowniczy Macana. Elektrohydrauliczny mechanizm bez zbędnej zwłoki reaguje na najmniejszy ruch nadgarstka kierowcy przekazywany za pośrednictwem zgrabnej, niewielkiej kierownicy.
Macan to sportowe auto w przebraniu SUV-a – choć wszystko zależy od systemów, w jakie wyposażone jest auto, które mają diametralny wpływ na wrażenia z jazdy. Opcjonalnie zamówić możemy Porsche Active Suspension – pneumatyczne zawieszenie z systemem samopoziomowania i funkcją regulacji wysokości prześwitu, jeszcze bardziej bezpośrednie wspomaganie układu kierowniczego czy pakiet Sport Chrono.
Luksusowo jak w Porsche
Obsługa podstawowych elementów wyposażenia czy info-rozrywki nie powinna nastręczać problemu, choć „rozrzucenie” całej masy przycisków wzdłuż konsoli środkowej może w pierwszej chwili nie napawać optymizmem. Jakość wykonania, wykończenia i dobór materiałów tradycyjnie dla marki Porsche nie budzi żadnych zastrzeżeń. Na tylnej kanapie mogłoby być nieco więcej miejsca na wysokości ramion i głowy i w aucie tego rodzaju i przeznaczenia przydałby się większy bagażnik, ale nie zapominajmy – to nie jest minivan.
Bez względu na wersję silnikową Macana dostajemy solidną i miłą dla oka (co cieszy tym bardziej nabywcę samochodu użytkowego) bazę, w większości zbudowaną z rozmaitych stopów aluminium wzmocnionych stopami stali, upchnięte pomiędzy najnowsze zdobycze techniki, doskonałe zawieszenie, mocny napęd, cudowną skrzynię biegów PDK, napęd na cztery koła i niezłe, choć w standardzie na pewno dalekie od kompletnego, wyposażenie. Naturalnie – za dodatkową opłatą – możemy tak skonfigurować auto, by z wyjątkowego uczynić je niepowtarzalnym na zewnątrz i w środku. Służą temu obszerne listy fabrycznego wyposażenia dodatkowego, oferta akcesoriów Tequipment, czy program Porsche Exclusive, umożliwiający w elegancki i kreatywny sposób zamianę naszych środków płatniczych w coś bardziej namacalnego.
Czyli jaki?
Bez względu na wersję silnikową Porsche Macan zachwyca jakością wykonania a jego walory jezdne są bezsprzecznie najlepsze w segmencie. W mocniejszych odmianach silnikowych, takich jak opisywany S Diesel, nie wspominając o wersji GTS czy Turbo, Macan daje ogromną frajdę z jazdy i w każdym calu daje kierowcy odczuć, że ma do czynienia z produktem stworzonym i sygnowanym przez Porsche.
Ceny:
Porsche Macan od 226 400 złotych
Porsche Macan S Diesel 279 423 od złotych
Testowany: 429 375 złotych
Konkurenci: Audi SQ5, Jaguar F-Pace
Na TAK
– rewelacyjne parametry przy rozsądnym zużyciu paliwa,
– skuteczne hamulce,
– fenomenalne właściwości jezdne,
– wysoka jakość wykończenia,
– atrakcyjny wygląd
– prestiż wpisany w logo niemieckiej marki.
Na NIE
– przeciętna ilość miejsca z tyłu,
– wysoka cena zakupu,
– astronomiczne ceny dodatków.
Dane techniczne Porsche Macan S Diesel
Silnik: |
Diesel, V6, 24v, z przodu |
Pojemność skokowa: |
2967 cm3 |
Moc: |
258 KM przy 4000-4250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy: |
580 Nm przy 1750-2500 obr./min |
Skrzynia biegów: |
Automatyczna, PDK 7 biegów |
Prędkość maksymalna: |
230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
6,3 s |
Długość/szerokość/wysokość: |
4681/1923/1624 mm |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Nic dodać, nic ująć (poza ceną)
Anonymous - 5 marca 2021
sto razy ładniejszy od Cayenne!
Anonymous - 5 marca 2021
Ile to trzeba dzieci narobić żeby z 500+ takiego Macana kupić?
Anonymous - 5 marca 2021
Porsche jest jedno i nazywa się 911!