Test opon zimowych Dunlop SP WinterSport 4D
Motocaina otrzymała do testów najnowszy model opon zimowych Dunlop SP WinterSport 4D. Z czym będziemy mieć do czynienia przez całą zimę?
Dunlop SP WinterSport 4D |
fot. Dunlop |
Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają całościową liczbę lameli i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania. W nowej oponie dodana została poprzeczna lamela. Dzięki temu zyskano dodatkową krawędź w powierzchni bocznej, doskonałą dla wzmocnienia przyczepności. Taka kombinacja dwóch czynników (system lameli 4D) wytwarza niezależną mikroblokadę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisku opony w kontakcie z drogą, a więc przyczynia się do szczególnie dobrego zachowania opony podczas jazdy, również przy wchodzeniu w zakręty
W Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące lepsze hamowanie w głębokim śniegu. Ulepszono także zachowanie tej opony na lodzie, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach.
Mieszankę opony opracowano tak, aby odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Sfunkcjonalizowane polimery mieszanki zapewniają optymalnie dynamiczną sztywność potrzebną w różnych temperaturach. Aktywne składniki zapewniają Dunlop SP WinterSport 4D najlepszy w ich klasie poziom przyczepności na mokrej drodze, bez uszczerbku dla zachowania opony na śniegu. Dobór i sposób zmieszania składników mieszanki jest zaprojektowany tak, aby maksymalizować osiągi na śniegu i na mokrej drodze – przy jednoczesnej poprawie oporów toczenia, dających oszczędność paliwa.
Motocaina testuje opony zimowe Dunlop SP WinterSport 4D |
fot. Motocaina.pl |
Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 53 wariantach, od 195/65R15 do 285/30R21, co pokrywa ponad 80% zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP.
Motocaina do swojego redakcyjnego Renault Clio Grandtour otrzymała opony Dunlop SP WinterSport 4D w rozmiarze 195/55R16. Dopóki nie było zimy, miałysmy inne pomysły na wykorzystanie tych opon – o tym juz wkrótce. A tymczasem jeździmy i będziemy Wam raz na jakiś czas przybliżać, jak sie sprawują nasze Dunlopy.
Opona Dunlop SP Winter Sport 4D dostępna jest w następujących rozmiarach:
195/65R15 | 91T |
195/65R15 | 91H |
205/65R15 | 94T |
205/65R15 | 94H |
215/65R16 | 98T |
215/65R16 | 98H |
205/60R16 | 92H |
205/60R16 | 96H XL |
215/60R16 | 95H |
215/60R16 | 99H XL |
215/60R17 | 96H |
195/55R15 | 85H |
195/55R16 | 87H |
205/55R16 | 91H |
205/55R16 | 91H |
205/55R16 | 94H XL |
205/55R16 | 94V XL |
215/55R16 | 93H |
215/55R16 | 97H XL |
225/55R16 | 95H |
225/55R16 | 99H XL |
225/55R16 | 99H XL |
225/55R17 | 101V XL |
235/55R17 | 99V |
205/50R17 | 93H XL |
205/50R17 | 93V XL |
225/50R17 | 94H |
225/50R17 | 98H XL |
225/50R17 | 98V XL |
235/50R18 | 97V |
235/50R18 | 101V XL |
245/50R18 | 104V XL |
255/50R19 | 107V XL |
225/45R17 | 91H |
225/45R17 | 94H XL |
225/45R17 | 94V XL |
235/45R17 | 94H |
235/45R17 | 97V XL |
225/45R18 | 95V XL |
235/45R18 | 98V XL |
225/40R18 | 92V XL |
245/40R18 | 97H XL |
245/40R18 | 97V XL |
255/40R19 | 100V XL |
255/35R19 | 96V XL |
275/30R21 | 98W XL |
285/30R21 | 100W XL |
225/55R16 | 95H ROF |
215/55R18 | 95H ROF |
225/50R17 | 94H ROF |
245/50R18 | 104V XL ROF |
255/50R19 | 107H XL ROF |
245/45R19 | 102V XL ROF |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Urody się nie wybiera 😉 A po zdjęcia modelek odsyłamy na „portale dla mężczyzn”. Tutaj mamy kobitki z krwi i kości 🙂 takie, które spotyka się na co dzień za kierownicą.
Anonymous - 5 marca 2021
dajcie jakies ladniejsze modelki;)