
Test Mercedes GLC 300 e Coupé – czysta frajda z jazdy
Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód z gwiazdą na grillu, ale czy jest prawdziwą gwiazdą dróg Czy wrażenia z jazdy są, zgodnie z maksymą producenta, „the best”? Już po kilku kilometrach za kierownicą poznajmy odpowiedzi na te pytania...
Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód, który przyciąga wzrok. Nie może być inaczej – to w końcu duży SUV o linii nawiązującej do aut z nadwoziem coupé, co tworzy wyjątkowo atrakcyjne wizualnie i wyróżniające się połączenie. Stylowe nadwozie obejmuje między innymi chromowane elementy stylizacyjne i mocno wyeksponowane chromowane nakładki końcówek rur wydechowych, które podkreślają dynamiczny wygląd samochodu. Całość tworzy aurę niewymuszonej dominacji, charakterystycznej dla dużych aut, która sprawia, że Mercedes GLC 300 e Coupé zwraca na siebie uwagę.
Ale kupując samochód nie kierujemy się tylko wyglądem, prawda? Pytanie więc brzmi: jak się nim jeździ?
Odpowiedź: wspaniale!
Prawdziwa gwiazda dróg
Mówiąc zupełnie szczerze, Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód, z którego najchętniej wcale bym nie wysiadała, bo jaza nim to czysta frajda. Prowadzi się wspaniale, momentami jakby płynął. 50 km/h czy ponad 150 km/h na liczniku to nie ma znaczenia, bo przy każdej prędkości auto prowadzi się tak samo dobrze.
Doskonale trzyma się drogi, w ostrych zakrętach składa się bez problemu, jest bardzo zwrotny, na ciasnym parkingu manewruje się nim raczej bez większych problemów. Pneumatyczne zawieszenie zapewnia wysoki komfort i stabilność jazdy – czego chcieć więcej?
Świetnych osiągów? Są i one – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalna 230 km/h.
Mocny i… ekologiczny
To niemal sportowe przyspieszenie i wysoką prędkość zapewniają dwa silniki – benzynowy turbodoładowany czterocylindrowiec 2.0 o mocy 211 KM i elektryczny rozwijający 122 KM. Systemowa moc tego układu jest bliska ich mocy sumarycznej – Mercedes obiecuje aż 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem napędu 4MATIC i 9-biegowej przekładni.
Mercedes GLC 300 e Coupé to hybryda plug-in, która w trybie elektrycznym jest w stanie przejechać około 40 kilometrów. I na tym koniec jazdy bez emisji spalin, chyba, że znajdziemy stację ładowania lub mamy do dyspozycji własne gniazdko i poczekamy, aż uzupełnią się zapasy energii.
Mercedes GLC 300 e Coupé potrafi jednak też w trakcie jazdy odzyskać trochę energii, ponieważ jest wyposażony w system aktywnej rekuperacji, która współpracuje z kamerą i reaguje na ruch uliczny. Po zdjęciu nogi z gazu, w zależności od natężenia ruchu samochód bardzo mocno lub delikatnie wytraca prędkość, odzyskując jednocześnie energię (co nie wpływa jednak na wyraźny wzrost poziomu naładowania akumulatorów).
W trybie hybrydowym spalanie w trakcie jazdy po mieście wynosi około 8 l/100 km, ale gdy baterie się wyczerpią wzrasta ono do ponad 10 l/100 km.
Bogate wnętrze
Wewnątrz auto wygląda tak, jakbyśmy się tego spodziewali po Mercedesie – luksusowo z efektem „wow”, ale także elegancko i z klasą. Wiele różnych materiałów, faktur i oświetlenie nastrojowe idealnie ze sobą współgrają, dzięki czemu w samochodzie nie panuje wrażenie barokowego przepychu.
Podgrzewane i wentylowane fotele mają mnóstwo możliwości regulacji, więc nie ma obaw, że komuś będzie niewygodnie. A kiedy już znajdziemy idealne ustawienie, wystarczy powiedzieć „Hej Mercedes”, włączyć ulubioną stację radiową i ruszyć na podbój dróg!
Mercedes GLC 300 e Coupé to auto z klasą, którymi jeździ się na tyle przyjemnie, że naprawdę można się w nim zakochać. Świetnie spisuje się zarówno w mieście, jak i w trasie. Przykuwa wzrok i z pewnością nikogo nie pozostawi obojętnym. Tworzy wokół siebie aurę niewymuszonej dominacji i luksusu.
Ale… za ten luksus trzeba zapłacić. Testowana przeze mnie wersja kosztuje ponad 390 tysięcy złotych, natomiast cena podstawowa testowanej wersji zaczyna się od około 257 tysięcy złotych.
NA TAK:
– wyjątkowa frajda z jazdy
– pneumatyczne zawieszenie
– świetnie działające systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
– atrakcyjny i elegancki desing
NA NIE:
– cena
Dane techniczne Mercedes GLC 300e Coupé:
Moc maksymalna (systemowa) | 320 KM |
Moment obrotowy maksymalny (systemowy) | 700 Nm |
Moc silnika benzynowego | 211 KM |
Moc silnika elektrycznego | 122 KM |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,7 sekundy |
Napęd | 4×4 |
Skrzynia biegów | automatyczna, 9-biegowa |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
piękny