Test Mercedes GLC 300 e Coupé – czysta frajda z jazdy
Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód z gwiazdą na grillu, ale czy jest prawdziwą gwiazdą dróg Czy wrażenia z jazdy są, zgodnie z maksymą producenta, „the best”? Już po kilku kilometrach za kierownicą poznajmy odpowiedzi na te pytania...
Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód, który przyciąga wzrok. Nie może być inaczej – to w końcu duży SUV o linii nawiązującej do aut z nadwoziem coupé, co tworzy wyjątkowo atrakcyjne wizualnie i wyróżniające się połączenie. Stylowe nadwozie obejmuje między innymi chromowane elementy stylizacyjne i mocno wyeksponowane chromowane nakładki końcówek rur wydechowych, które podkreślają dynamiczny wygląd samochodu. Całość tworzy aurę niewymuszonej dominacji, charakterystycznej dla dużych aut, która sprawia, że Mercedes GLC 300 e Coupé zwraca na siebie uwagę.
Ale kupując samochód nie kierujemy się tylko wyglądem, prawda? Pytanie więc brzmi: jak się nim jeździ?
Odpowiedź: wspaniale!
Prawdziwa gwiazda dróg
Mówiąc zupełnie szczerze, Mercedes GLC 300 e Coupé to samochód, z którego najchętniej wcale bym nie wysiadała, bo jaza nim to czysta frajda. Prowadzi się wspaniale, momentami jakby płynął. 50 km/h czy ponad 150 km/h na liczniku to nie ma znaczenia, bo przy każdej prędkości auto prowadzi się tak samo dobrze.
Doskonale trzyma się drogi, w ostrych zakrętach składa się bez problemu, jest bardzo zwrotny, na ciasnym parkingu manewruje się nim raczej bez większych problemów. Pneumatyczne zawieszenie zapewnia wysoki komfort i stabilność jazdy – czego chcieć więcej?
Świetnych osiągów? Są i one – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalna 230 km/h.
Mocny i… ekologiczny
To niemal sportowe przyspieszenie i wysoką prędkość zapewniają dwa silniki – benzynowy turbodoładowany czterocylindrowiec 2.0 o mocy 211 KM i elektryczny rozwijający 122 KM. Systemowa moc tego układu jest bliska ich mocy sumarycznej – Mercedes obiecuje aż 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem napędu 4MATIC i 9-biegowej przekładni.
Mercedes GLC 300 e Coupé to hybryda plug-in, która w trybie elektrycznym jest w stanie przejechać około 40 kilometrów. I na tym koniec jazdy bez emisji spalin, chyba, że znajdziemy stację ładowania lub mamy do dyspozycji własne gniazdko i poczekamy, aż uzupełnią się zapasy energii.
Mercedes GLC 300 e Coupé potrafi jednak też w trakcie jazdy odzyskać trochę energii, ponieważ jest wyposażony w system aktywnej rekuperacji, która współpracuje z kamerą i reaguje na ruch uliczny. Po zdjęciu nogi z gazu, w zależności od natężenia ruchu samochód bardzo mocno lub delikatnie wytraca prędkość, odzyskując jednocześnie energię (co nie wpływa jednak na wyraźny wzrost poziomu naładowania akumulatorów).
W trybie hybrydowym spalanie w trakcie jazdy po mieście wynosi około 8 l/100 km, ale gdy baterie się wyczerpią wzrasta ono do ponad 10 l/100 km.
Bogate wnętrze
Wewnątrz auto wygląda tak, jakbyśmy się tego spodziewali po Mercedesie – luksusowo z efektem „wow”, ale także elegancko i z klasą. Wiele różnych materiałów, faktur i oświetlenie nastrojowe idealnie ze sobą współgrają, dzięki czemu w samochodzie nie panuje wrażenie barokowego przepychu.
Podgrzewane i wentylowane fotele mają mnóstwo możliwości regulacji, więc nie ma obaw, że komuś będzie niewygodnie. A kiedy już znajdziemy idealne ustawienie, wystarczy powiedzieć „Hej Mercedes”, włączyć ulubioną stację radiową i ruszyć na podbój dróg!
Mercedes GLC 300 e Coupé to auto z klasą, którymi jeździ się na tyle przyjemnie, że naprawdę można się w nim zakochać. Świetnie spisuje się zarówno w mieście, jak i w trasie. Przykuwa wzrok i z pewnością nikogo nie pozostawi obojętnym. Tworzy wokół siebie aurę niewymuszonej dominacji i luksusu.
Ale… za ten luksus trzeba zapłacić. Testowana przeze mnie wersja kosztuje ponad 390 tysięcy złotych, natomiast cena podstawowa testowanej wersji zaczyna się od około 257 tysięcy złotych.
NA TAK:
– wyjątkowa frajda z jazdy
– pneumatyczne zawieszenie
– świetnie działające systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
– atrakcyjny i elegancki desing
NA NIE:
– cena
Dane techniczne Mercedes GLC 300e Coupé:
Moc maksymalna (systemowa) | 320 KM |
Moment obrotowy maksymalny (systemowy) | 700 Nm |
Moc silnika benzynowego | 211 KM |
Moc silnika elektrycznego | 122 KM |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,7 sekundy |
Napęd | 4×4 |
Skrzynia biegów | automatyczna, 9-biegowa |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
piękny