Test Honda NC750X DCT- multispecjalistka
Powiedzenie „jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego” można schować do lamusa. Oto motocykl, który przeczy tej teorii: Honda NC750X.
Egzemplarz testowy wyposażono w kufry boczne, top case i światła przeciwmgielne. Takie elementy sugerowały, że ta maszyny ma raczej turystyczny charakter i najlepiej bedzie jej poza aglomeracją. Jednak już pierwsze przejechane kilometry pokazały, że w mieście czuje się ona równie dobrze, jak w dłuższej trasie. Ale od początku.
Honda NC750X jest bardzo wygodna. Nawet można pokusić się o stwierdzenie, że najbardziej wygodna ze wszystkich motocykli o podobnych rozmiarach, którymi jeździłam. Za kierownicą siedzi się w pozycji wyprostowanej, na wysokości 830 milimetrów, więc dość wysoko. Siedzisko dla pasażera też jest wygodne, a uchwyty do trzymania się podczas jazdy dobrze usytuowane – „plecak” nie powinien narzekać.
Lusterka są wystarczająco duże, dzięki czemu możemy bez problemów sprawdzić sytuację za nami. Zegary są czytelne, a dodatkowo mają gadżecik – obrotomierz zmienia kolor w zależności od poziomu obrotów. Oprócz walorów estetycznych dostarcza nam ważnej informacji bez zbędnego skupiania się na zegarach. Układ przełączników jest wygodny i intuicyjny. Dodatkowym atutem NC750X są podgrzewane manetki – stosowane zazwyczaj w motocyklach turystycznych. Żeby nie było tak kolorowo – minusem jest owiewka, która mogłaby być większa, bo przy wyższych prędkościach po prostu nie wystarcza. Pęd wiatru jest tu mocno odczuwalny.
Pewnym zaskoczeniem może być schowek, który znajduje się w miejscu, gdzie zazwyczaj występuje bak. Spokojnie schowamy w nim kask, plecak lub torebkę. Wlew paliwa znajduje się pod kanapą. To rozwiązanie, mimo że mało popularne, to bardzo wygodne – nawet po zdjęciu kufrów mamy sporo miejsca bagażowego, co bardzo ułatwia życie zarówno w mieście, jak i na trasie. Co ważne, z założonymi kuframi bez problemu spakujemy się na kilkudniowy wypad.
Honda NC750X jest wąska i bardzo zwrotny. Spokojnie możemy przebijać się nią przez zakorkowane miasto. Oczywiście łatwiej robić to z odpiętymi kuframi bocznymi, ale nawet bez zdejmowania ich nie jest to bardzo problematyczne.
Silnik o pojemności 745 cm3 i mocy 55 KM mógłby być mocniejszy, jednak ma bardzo ważną zaletę. Przy rozsądnej jeździe motocykl zużywa 4 litry paliwa na 100 kilometrów, co jest wynikiem wręcz imponującym! Wyścigu ze świateł raczej nie wygramy, bo nie takie jest przeznaczenie tego motocykla, ale maszyna dowiezie nas gdzie trzeba wygodnie i tanio.
W NC750X bardzo dobrze sprawdza się dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia DCT. Biegi wchodzą płynnie, nie czuć szarpania. W trybie S przekładnia dłużej przytrzymuje motocykl na niższym biegu i możemy jeździć w miarę dynamicznie. W trybie D honda staje sie nieco zbyt ślamazarna, ale za to oszczędzamy na paliwie.
Tę maszynę najlepiej opisuje słowo „rozsądny”. Rozsądny wybór, rozsądne spalanie, rozsądny stosunek jakości do ceny. Jeżeli szukacie motocykla, który sprawdzi się w praktycznie każdych warunkach, będzie wygodny i dodatkowo nie pozbawi was ostatnich oszczędności, NC 750X jest wyborem idealnym. Niestety w całej jego idealności gubi się gdzieś motocyklowa radość z jazdy i może nam się po prostu szybko znudzić.
Cena: 36 150 złotych
NA TAK:
– wygoda;
– niskie zużycie paliwa;
– funkcjonalność.
NA NIE:
– mała moc silnika.
Dane techniczne Honda NC750X DCT
Pojemność skokowa (cm³) 745
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy,SOHC, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniem 270°
Układ zapłonowy cyfrowy, komputerowo sterowany, tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem
Moc maksymalna (KM) 54.8 KM (40.3kW) przy 6250 obr/min
Maks. moment obrotowy (Nm) 68 Nm przy 4750 obr/min
Hamulec przedni 320 mm pojedynczy tarczowy typu wave, 2-tłoczkowy zacisk
Hamulec tylny 240 mm pojedynczy tarczowy typu wave, 2-tłoczkowy zacisk
Zawieszenie przednie 41 mm widelec teleskopowy, skok 137 mm
Zawieszenie tylne Wahacz stalowy, Pro-Link, z pojedynczym amortyzatorem, z 7 stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 150 mm
Opona przednia 120/70ZR17M/C 58W
Opona tylna 160/60ZR17M/C 69W
Wymiary
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 2230 x 845 x 1350
Typ ramy Stalowa, typu diament
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 14.1
Zużycie paliwa (l / 100 km) 3.5
Prześwit (mm) 165
Lampa przednia LED
Masa własna pojazdu (kg) 230
Wysokość siedzenia (mm) 830
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Ford Ranger – idealny wóz strażacki
Ford Ranger to wszechstronny pickup, którego szeroka gama silników zapewnia wyjątkową ładowność i zdolność do holowania ciężkich przyczep. Najnowsza odsłona tego modelu sprawdza się również w roli samochodu straży pożarnej. -
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
-
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
-
Ferrari i Iveco kolejny raz łączą siły w Formule 1
-
Odświeżone Porsche 911 Carrera T zostało zaprezentowane. Ma być jeszcze lepsze niż jego poprzednik
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Zgadza się!
Anonymous - 5 marca 2021
Wpiszcie w youtube
DCT power.. acceleration
i obejrzyjcie
…tu nie chodzi o strzał ze sprzęgła, ale o straty momentu przy zmianie biegów. W DCT prawie ich nie ma…ciągnie jak na elektryku.
Anonymous - 5 marca 2021
ale to pisała kobieta Bartku! Może na „zamulonym” trybie D albo strach przed przyspieszaniem 😛