Test Ford S-max 2.2 TDCi PlatiniumX
Ford S-MAX to auto łączące przestronność vana ze "sportową" limuzyną, który ma wypełnić lukę w ofercie Forda pomiędzy modelami C-MAX a Galaxy. Jak się prowadzi?
Montowanie fotelika dla dzieci jest błahostką w Fordzie S-max. Duże drzwi umożliwiają wygodne włożenie fotelika do wnętrza auta. |
fot. Rafał Kaliński |
Po raz pierwszy zaprezentowano go w 2006 roku na wystawie w Genewie i niemal od razu nagrodzony został tytułem „Samochodu Roku 2007”.
Ogromna przestrzeń bagażowa Forda S-max. |
fot. Rafał Kaliński |
Samochód przekonał do siebie również niemiecką agencję rzeczoznawców samochodowych DEKRA e.V. W najnowszym „Raporcie awaryjności 2009” sporządzonym przez DEKRA, Ford Galaxy i Ford S-MAX nie tylko dowodzą swojej niezawodności, wygrywając w swojej kategorii pojazdów o przebiegu do 50 000 km, ale również zyskują dodatkowe uznanie, będąc pojazdami o najniższej ogólnej liczbie usterek stwierdzonych podczas przeglądów technicznych pojazdów wykonanych przez DEKRA w Niemczech.
Ford S-max jest wyższy niż inne minivany, co docienią wszyscy zajmując miejsce za kierownicą lub na tylnej kanapie. A tam możemy zastać konfigurację foteli 5+2. Zaraz za nią znajduje się aż 755 litrowy bagażnik – pozwala na zapakowanie ogromnego bagażu dorosłych i dzieci oraz np. wózka.
Ford S-max jest tak duży, że wrzucenie czegokolwiek do schowka wymaga długiej ręki. |
fot. Rafał Kaliński |
Auto charakteryzuje precyzyjny układ kierowniczy, który spełnia życzenia kierowcy. Również zawieszenie – nieco sportowe, a co za tym idzie dość twarde – w zakrętach daje poczucie stabilności nadwozia. Auto nie przechyla się denerwująco na winklach mimo sporej masy i wysokości.Ma ogromną przestrzeń
Każdy z foteli można oddzielnie przesunąć i odchylić, zyskując dostęp do bagażnika od środka, lub położyć co daje przepastną przestrzeń ładunkową. W bagażniku znajdziemy też wiele uchwytów mocujących bezpiecznie ładunek, a w tylnym lewym nadkolu zlokalizowano mały ale głęboki schowek na drobne przedmioty.
Przd oczami kierowcy wszystko zdaje się być czytelne, pod ręką i działa intuicyjnie. Światła włączają się automatycznie. Pomysłowy i wygodny w obsłudze hamulec ręczny jest ozdobą tunelu środkowego.
Pod maską drzemie najmocniejszy silnik wysokoprężny o mocy 175 koni mechanicznych, który świetnie radzi sobie z ciężkim S-maxem. Jeśli komus to nie wystarczy można skłonić się ku 220-konnej benzynowej jednostce z doładowaniem.
Podczas jazd testowych w cyklu miasto / poza miastem Ford S-max zużył jedynie 6,7 litrów / 100 km co jest imponującym wynikiem!
Podsumowując: świetne zawieszenie, dobry układ kierowniczy, duża przestrzeń za plecami i ogromne możliwości konfiguracji pasażerskiej – to naprawdę idealny samochód dla dużej rodziny.
Dane techniczne FORD S-MAX 2.2 TDCi PlatiniumX
q Silnik 2179 cm3
q Moc silnika 175 KM przy 3500 obr/min
q Moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2750 obr/min
q Max. Prędkość 212 km/h
q Przyspieszenie 0 – 100 km/h 9.4 s
q Zużycie paliwa cykl miejski 9.0 l/100 km
poza miastem 5.2 l/100 km
średnie 6.6 1/100 km
Czytelne zegary Forda S-max. |
fot. Rafał Kaliński
|
Cena wersji podstawowej: 125.350 zł brutto
Lakier: Sea Grey
Cena wersji testowej: 165.700 zł brutto
Wyposażenie standardowe
q Poduszka powietrzna kierowcy/pasażera/boczne poduszki
q Kurtyny powietrze 1 i 2 rzędu
q Poduszka chroniąca kolana kierowcy
q Elektro-hydrauliczny układ wspomagania kierownicy EHPAS
q ABS/EBD
q IVD (ESP, TCS, EBA)
q Biksenonowe reflektory adaptacyjne
q Światła awaryjnego hamowania
q Klimatyzacja dwustrefowa
q Radio 6000 CD
q Schowek na okulary
q Regulacja kąta pochylenia kierownicy w dwóch płaszcz.
q Elektryczne szyby przód/tył
q Sportowe przednie fotele
q Fotel kierowcy elektryczna reg. wysokości
q Podgrzewana przednia szyba
q Automatyczny włącznik świateł, automatycznie włączające się wycieraczki z czujnikiem deszczu, samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne,
q Elektryczne/podgrzewane lusterka z oświetleniem
q Czujnik parkowania przód/tył
q Kierownica pokryta skórą
q Tapicerka Alcantara
q Interfejs kierowcy FordConvers+
q Komputer pokładowy
q Immobiliser Pats
q Przednie światła przeciwmgielne
WYPOSAŻENIE DODATKOWE
q IVDC (ESP, TCS, EBA, CDC, HLA)
q Nawigacja DVD
q Klimatyzowane/podgrzewane przednie fotele
q Dodatkowo przyciemniane szyby
q Fotel kierowcy pełna elek.
q Składane blaty stolików
q Spojler
q 18„ obręcze kół
q Alarm
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
„Ford Galaxy i Ford S-MAX nie tylko dowodzą swojej niezawodności, wygrywając w swojej kategorii pojazdów o przebiegu do 50 000 km” czy to jest żart? Wg Was to jest powód do dumy? To jest tragedia!!! 50000km minie a potem zaczyna się koszmar. To okazuje się ze trzeba zapłacić kupę pieniędzy za nowe auto w kredycie na około 4-5 lat apotem niech się inni martwią. . Co się stało z prawdziwą motoryzacja? ??