
Test Ford Ranger 3.2 TDCI Wildtrack: cywil w terenie
Wydawało by się, że to "bardzo męski samochód". Może i tak. Ale to nie znaczy, że nie jest idealny dla kobiet! Sprawdzamy go zarówno na szosie, jak i w terenie - co z tego wyniknie?
Wielkie koła, napęd 4×4, pionowy, mocno wyeksponowany grill, wysoka pozycja za kierownicą, dwa razy większy prześwit niż w aucie osobowym i „paka” za plecami? To musi być pick-up! Oto Ford Ranger Wildtrack.
On-road
Kto wie, czy sukces jaki pick-up odniósł szczególnie w USA, nie jest zasługą ponadprzeciętnej wszechstronności, jaką zapewniają tego typu samochody. Z reguły jest tak, że do mniej dostępnych miejsc prowadzi dobra droga, której nawierzchnia w miarę zbliżania się do celu stopniowo zmienia się w coraz gorszą. To, oraz fakt że współczesny pick-up większość czasu spędza na drogach po jakich jeżdżą „zwykłe” samochody sprawia, że także na nich musi być odpowiednio cywilizowany.
Jakie jest odczucie, gdy jedziemy po szosie? Po chwili od startu zapomina się zarówno o gabarytach auta, jak i o jego masie. Przyspieszenie w 10 sekund do setki daje przyjemne odczucie, że zdążymy nim wyprzedzić gdy mocniej przyciśniemy pedał przyspieszenia.
Jednak najwięsza niespodzianka jest podczas jazdy po zakrętach – można się przecież spodziewać, że wysokie nadwozie będzie bujać na winklach jak dobrej klasy żaglowiec. Zawieszenie jednak świetnie komensuje przechyły górnej częsci bryły samochodu, więc pasażerowie wewnątrz nie muszą walczyć z przeciążeniem na fotelach. A jak przy nich jesteśmy: są po prostu bardzo wygodne.
W standardzie napęd Forda Ranger przenoszony jest na koła tylnej osi. Przy pomocy pokrętła możemy szybko załączyć przednią oś a także zblokować napęd 4×4 na stałe oraz włączyć reduktor z blokadą tylnego mostu. To co prawda opcja, ale z pewnością warta rozważenia. Szczególnie, jeśli tam gdzie chcecie dojechać Rangerem, drogi są drogami tylko z nazwy. W pakiecie z reduktorem otrzymamy osłony chroniące podwozie przed uszkodzeniami. W podstawowej wersji samochód ma 229 mm prześwitu i potrafi brodzić do głębokości 800 mm. Warto wspomnieć o możliwości holowania przyczepy o masie nawet 3350 kg, co jest najwyższą wartością w tym segmencie.
Ranger legitymuje się również doskonałymi wartościami kątów zejścia, natarcia oraz rampowym wynoszącymi odpowiednio po 28 i 155 stopni.
Jak wiadomo, podczas jazdy w wymagającym terenie, kolosalne znaczenie ma nie tylko napęd 4×4, ale także, a może przede wszystkim, opony. Te z drogowym bieżnikiem jakie znajdziecie w znakomitej większości aut typu SUV, mogą okazać się bezbronne, nawet na piasku. Z drugiej strony specjalne ogumienie terenowe charakteryzuje się znacznie bardziej agresywnym bieżnikiem, co z kolei przy większych prędkościach powoduje znaczny wzrost hałasu i wibracji. Opony na jakich porusza się Ranger Wildtrack są swego rodzaju kompromisem. Idealnie dadzą sobie radę na luźnej, kopnej nawierzchni, a jednocześnie zapewniają zaskakująco wysoki komfort akustyczny jadąc tempem autostradowym.
Samochody użytkowe, takie jak pick-upy, zwykle oferowane są w wielu wersjach skonfigurowanych pod kątem specjalistycznych potrzeb. I nawet jeśli wachlarz dostępnych wersji Rangera nie jest aż tak bogaty i zróżnicowany jak w przypadku Forda Transita, jest w czym wybierać!
Gama Forda Rangera to 4 różne wersje z 3 różnymi kabinami do wyboru. Klasyczna dwudrzwiowa kabina pojedyncza (Single Cab) z dwoma miejscami do siedzenia to najprostszy, i kto wie czy nie najbardziej uniwersalny, sposób na przewiezienie 1403 kilogramów ładunku. Jeśli, poza miejscem na pace, chcecie mieć więcej miejsca w kabinie, idealny będzie Ranger z przedłużaną kabiną (Rap Cab). Ma czworo drzwi – standardowe przednie, otwierające się na boki, oraz tylne, otwierane do tyłu – to ułatwia dostęp do tylnej części kabiny i przestrzeni za przednimi fotelami. W środku znajdziecie także dwa składane miejsca dla dodatkowych pasażerów oraz schowki – duuużo schowków.
Ceny:
Ford Ranger XL od 98 277 złotych
Ford Ranger 3.2 TDCi 200 KM A6 4×4 Wildtrack od 168 879 złotych
Testowany: ok. 184 000 złotych
Konkurenci: Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Fiat Fullback
Na TAK
– możliwość odliczenia VAT dla klienta indywidualnego, przestronna kabina dla pasażerów, fotele, mocny pięciocylindrowy silnik i efektywny napęd 4×4, możliwość zamówienia blokady mechanizmu różnicowego oraz systemów asystujących, 80-litrowy bak paliwa, bardzo bogate wyposażenie wersji Wildtrack komfort i niezłe właściwości jezdne na asfalcie, respekt jaki wzbudza na drodze.
Na NIE
– ograniczona funkcjonalność na co dzień ze względu na wymiary, powolna automatyczna skrzynia biegów, spory apetyt na paliwo, wysoka cena wersji Wildtrack
Dane techniczne Ford Ranger 3.2 TDCI Wildtrack
Silnik: |
Diesel, Turbo, R5, |
Pojemność skokowa: |
3198 cm3 |
Moc: |
200 KM przy 3000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy: |
470 Nm przy 1500-2750 obr./min |
Skrzynia biegów: |
Automatyczna, 6 biegów |
Prędkość maksymalna: |
175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
10,6 s |
Długość/szerokość/wysokość: |
5 359/1850/1815 mm |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Mam 3.2 A6 i jest gitarrrra… Przyspieszenie jest. Przewieźć coś można.
Autko uniwersalne. Szosa/teren…
Anonymous - 5 marca 2021
Jest zajebisty.
Anonymous - 5 marca 2021
Partykułę nie jako wykładnik zaprzeczenia piszemy rozdzielnie przed czasownikami , czyli powinno być ” nie cierpię” to tak na wstępie .
Ja ten samochód bardzo lubię kupiłem nowy w salonie , śmigam kilka miesięcy i jestem mega zadowolony
Pozdrawiam serdecznie