Test Ford Focus Active kombi 2.0 EcoBlue – pora na przygodę?
Chcesz sportowych emocji - wybierzesz wersję ST. Chcesz zwinnego, pewnego auta do pracy i podwożenia dzieci do szkoły - wybierzesz klasycznego hatchbacka. Ale jeśli szukasz samochodu pragnącego przygody, zdolnego do zapakowania całej rodziny i wyjechania czasem poza asfalt - zastanów się nad Fordem Focusem kombi w odmianie Active.
Jest dojrzały
Do nadwozia Focusa 4. generacji trzeba było się przyzwyczaić, ale po upływie właściwej ilości czasu stwierdzamy, że ta sylwetka naprawdę może się podobać. Długa, smukła maska lekko opadająca ku dołowi dobrze współgra z przetłoczeniami biegnącymi wzdłuż klapy i po bokach samochodu. Model ten dojrzał i wydoroślał, pokazując, że ma swój charakter.
Nawet z całą mocą kierowaną na przód, Ford ma sobie poradzić nie tylko w mieście. Pomogą mu w tym akcesoria stylistyczne takie jak plastikowe listwy na progach oraz rozwiązania bardziej użyteczne, jak tryby jazdy: trzy klasyczne (Normalny, Eco, Sport) oraz dwa specjalne, dedykowane dla śliskiej nawierzchni i dróg nieutwardzonych. Istnieje także możliwość wyłączenia kontroli trakcji oraz funkcja Autohold, zapobiegająca ruszeniu samochodu po wyhamowaniu do 0 km/h.
Jest pojemny
Nadwozie kombi nierozerwalnie kojarzy się z przewożeniem rodziny lub grupy znajomych, a więc generalnie z przestronnością i dużą ilością przestrzeni we wnętrzu. Z tego zadania Focus kombi wywiązuje się bardzo dobrze. Miejsca z tyłu jest przyzwoicie dużo, zarówno nad głową jak i wszerz. Nie brakuje przestrzeni na nogi, a sama kanapa jest wygodna, więc nawet wyższe osoby nie powinny męczyć się przy dłuższych dystansach. Dobry jest także dostęp do tylnego rzędu – drzwi otwierają się szeroko i raczej nie grozi nam uderzenie głową w słupek C przy wsiadaniu. Każdego Focusa można wyposażyć w bardzo przydatny pakiet Parking, obejmujący chociażby sprytny system Door Edge Protector – chroniącą przed obiciem, listwę wysuwaną przy każdym otwarciu drzwi. Pakiet ten obejmuje także wyraźną, szerokokątną kamerę cofania oraz asystenta parkowania równoległego lub prostopadle.
Wymiary i masy Ford Focus Active kombi 2.0 EcoBlue:
Długość: | 4693 mm |
Szerokość: | 1979 mm |
Wysokość: | 1504 mm |
Masa własna: | 1559 kg |
Rozstaw osi: | 2600 mm |
Prześwit minimalny: | 165 mm |
Minimalna pojemność bagażnika: | 608 l |
Pojemność zbiornika paliwa: | 47 l |
Jest wygodny nawet na długie kilometry
Focus od lat jest jednym z najchętniej wybieranych modeli. Można spodziewać się, że czwarta generacja utrzyma dobre wyniki sprzedaży, zwłaszcza patrząc na szeroką gamę oferowanych odmian. Ewentualnego nabywcę z pewnością nie rozczaruje także komfort prowadzenia. Focus w nadwoziu kombi jest autem stosunkowo długim (4693 mm), ale to nie przeszkadza zupełnie w wyczuciu samochodu. Trzeba tylko przyzwyczaić się do obsługiwania skrzyni za pomocą pokrętła (tzw. E-Shifter), a nie lewarka. Ford jest pojazdem zwinnym i bardzo prostym w obsłudze. Prowadzi się precyzyjnie, niestraszne są mu nierówności, a dynamiczny silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue chętnie korzysta ze 150 KM dostępnej mocy. Jej pełen potencjał dostępny jest od 3500 obrotów, ale w realnym odczuciu jednostka szybciej reaguje na gaz. Moment obrotowy auta z 8-biegową skrzynią automatyczną wynosi aż 370 Nm (a to tylko o 50 Nm mniej niż w odmianie ST!), w optymistycznym zakresie 2000-2500 obr./min. To dzięki temu niskiemu pułapowi Active kombi szybko nabiera pędu na pierwszych metrach, a przy tym ma przyzwoitą kulturę pracy. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje mu 9.5 sekundy, przy czym wytłumienie kabiny jest na tyle solidne, że jazda i z większą prędkością nie jest uciążliwa. We wnętrzu nadal jest względnie cicho i wciąż mamy niezły zapas mocy w razie potrzeby – choć więcej niż 210 km/h nie pojedziecie.
Jeśli wysoko cenicie sobie komfort podczas jazdy, nie żałujcie wydania 1800 zł na certyfikowane fotele AGR z możliwością regulacji w aż 18 kierunkach. Zapewniamy, że to rozwiązanie pozwala na pokonanie setek kilometrów bez bólu w plecach i jednocześnie gwarantuje idealne dostosowanie siedziska do kierowcy/pasażera.
Pełna kontrola nad otoczeniem
Wymiary i projekt nadwozia pozwalają kierowcy na łatwe zorientowanie się w sytuacji wokół samochodu. W razie potrzeby, np. podczas manewrów parkingowych, do dyspozycji pozostają czujniki parkowania. W trakcie jazdy natomiast o bezpieczeństwo dbają takie systemy, jak oferowane w każdym Focusie Active Lane Keeping Alert (alarm o zjechaniu z pasu ruchu) czy Pre-Collision Asssist (ochrona pasażerów w przypadku kolizji i wsparcie w uniknięciu zderzenia). Opcjonalnie dostępne są także m.in. czujniki martwego pola, wyświetlacz Head-Up (w postaci wysuwanej szybki), funkcja rozpoznawania znaków drogowych lub monitorowanie zmęczenia kierowcy.
Standardowo Focus Active kombi wyposażony jest w system Sync 2.5 z AppLink oraz obsługą Apple Car Play i Android Auto. Dostępna jest także rozszerzona wersja Sync 3, obejmująca dotykowy ekran 8”, dwa porty USB, nawigację satelitarną oraz przyjemnie brzmiący system audio B&O ze wzmacniaczem 675 W, 9 głośnikami i subwooferem. Właśnie ona była w sprawdzanym egzemplarzu, możemy więc śmiało pochwalić intuicyjność obsługi, szybkość reakcji oraz dobrą, choć prostą grafikę.
Ile to kosztuje?
Focus Active kombi jest rozsądnym autem za całkiem rozsądne pieniądze. Bogato wyposażona, testowana wersja kosztowała 122 750 zł, przy czym prawie 3500 zł. kosztował specjalny lakier oraz czarny dach i obudowy lusterek. Cennik Focusa Active kombi otwiera 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM z manualną skrzynią 6-biegową za 95 900 zł. Testowany przez nas napęd jest dostępny wyłącznie z automatem i stanowi wydatek rzędu 114 650 zł. Możliwy jest także zakup słabszego diesla, 1.5 EcoBlue 120 KM za 104 500 zł ze skrzynią manualną i 114 450 zł z automatyczną. Crossover Focus Active w każdym przypadku kosztuje odpowiednio 4000 zł mniej.
TO NAM SIĘ PODOBA:
- Ciekawe nadwozie
- Przestronne wnętrze
- Duży potencjał bagażnika
- Intuicyjne multimedia
- Zużycie paliwa
TO NAM SIĘ NIE PODOBA:
- Zachowawcze wnętrze
- Ilość plastików w kabinie
Dane techniczne Ford Focus Active kombi 2.0 EcoBlue:
Silnik: | Wysokoprężny R4 Turbo |
Pojemność skokowa: | 1996 cm3 |
Moc: | 150 KM przy 3500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy: | 370 Nm przy 2000-2500 obr./min |
Skrzynia biegów: | automatyczna 8-stopniowa |
Prędkość maksymalna: | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9.5 s |
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: