Test BMW 440i M Performance – ale ciacho!
Tylko na niego popatrzcie! Jaki on muskularny, jaki przystojny! Do tego pochodzi z dobrej rodziny, z tradycjami, ma bogate wnętrze oraz niezwykle subtelną i delikatną osobowość. Normalnie ideał! Ale kochane, niestety nie jest wolny. Nie że zajęty… Nie jest wolny, bo to wyjątkowo szybki osobnik!
Subtelna i smukła sylwetka to znak rozpoznawczy naszego bohatera. Długa maska, łagodnie opadająca linia dachu, bagażnik zakończony lotką wykonaną z karbonu – ten wygląd robi wrażenie! Jego muskulatura została podkreślona pakietem M Performance, który obejmuje karbonowe dodatki, takie jak właśnie tylny spojler, dokładka do przedniego zderzaka, czy specjalne osłony zewnętrznych lusterek. Są jak tatuaże na jego wysportowanych ramionach. Specjalnie zaprojektowane nakładki progowe podkreślają talię, a całości dopełniają bajeczne, dwudziestocalowe felgi. Choć wygląda jak osiłek, jego wnętrze nie jest puste. Nie dajcie się zwieźć jego powierzchowności. Wnętrze ma tak bogate, że mógłby nim obdarować kilku kolegów, jednak to kombinacja cech charakteru robi z niego kogoś wyjątkowego.
Na pierwszym planie deska rozdzielcza, która stanowi niejako mózg BMW 440i. Jest uporządkowana jak lubimy, wykończona alcantarą tworzącą osłonę tego, co kryje się głębiej. Centralny wyświetlacz jest odbiciem skomplikowanej duszy, ale nie zdradza jego całego charakteru. Gdy patrzyłam na niego z zewnątrz znów wydawał się tylko osiłkiem. Zaprosił mnie jednak do środka i szybko okazało się, że potrafi być delikatny, wręcz luksusowy. Z bliska mogę śmiało powiedzieć, że to jeden z najlepiej zaprojektowanych kokpitów współczesnej motoryzacji.
Jest tu zresztą nie tylko wygodnie i czytelnie. Chce się na niego patrzeć cały czas, głaskać przyciski i muskać mięsistą kierownicę. Odwdzięcza się za to otulając perfekcyjnymi fotelami niczym umięśnionym ramieniem. Jego skóra jest bardzo przyjemna w dotyku i pachnie luksusem. Mogłabym przesiadywać w tych fotelach całymi dniami i nie znudziłoby mi się bardzo długo.
Dobrze byłoby, gdyby to „ciacho” miało też coś do powiedzenia. Nie odkryję przecież ameryki twierdząc, że nawet najlepiej wyglądający facet, z którym nie można pogadać, interesuje nas tak samo jak relacja z meczu Portugalia-Szwecja… czyli wcale. Przecież my najbardziej kochamy ich za to, jak do nas mówią, jak traktują. I tu dochodzimy do najważniejszych atutów naszego Bawarczyka. Znów okazuje się, że nie jest takim pierwszym lepszym chłopcem z siłowni. Wraz z genami M Performance dostał specjalny pakiet Power&Sound, który powoduje wzrost siły do 360 koni mechanicznych i blisko 500 Nm momentu obrotowego. Wygląda więc nie tylko jak Piotr Stramowski w „Pittbullu”, ale jest silny jak Arnold Schwarzenegger w filmie „Predator”.
Wyposażony w specjalny wydech mówił do mnie tak, jak nikt inny. Niski, chrapliwy tembr jego głosu działa jak narkotyk. Ten głos jest bardzo prawdziwy. Prawdziwy, bo pochodzi z samego serca, sześciocylindrowej rzędówki o pojemności trzech litrów. Gdy jest spokojny – mruczy jak Leonard Cohen, jednak gdy zaczniemy z nim dyskutować, próbując go sobie podporządkować – staje się bardzo donośny. Gwałtownie artykułuje słowa, a garść gwoździ w jego strunach głosowych powoduje przechodzące dreszcze nie tylko na plecach. Jest wtedy jak Rod Steward i Axel Rose w jednym. Słychać nie tylko ziarnistą, szorstką barwę, ale prawdziwe okrzyki, wręcz wrzaski. Jest w tym jednak tyle seksapilu, że chcę tego słuchać bez przerwy, niejako odruchowo podkręcając jeszcze gorącą atmosferę. Zaczyna się wtedy miotać, a krzyki przeradzają się w ostro artykułowane wyrazy i grzmoty. Pojawiają się zawsze kiedy kończy zdanie. Są niejako kropką wieńczącą wypowiedź. Wieloma kropkami, bo wystrzały z wydechu słychać przy każdym odjęciu nogi z gazu.
Niby taki agresywny, ale cały czas nie daje się wyprowadzić z równowagi. Pomagają mu w tym solidne podstawy dobrego zachowania wyniesione z domu. Napęd na wszystkie koła xDrive jest jak szkoła dobrych manier. Nie ma mowy o najmniejszym uślizgu, czy próbie wejścia w poślizg. Nie ważne, jak bardzo go naciskałam, on jechał w pożądanym kierunku niewzruszony, kontrolując cały czas naszą „zabawę”. Trakcja na kołach i przyczepność mechaniczna jest tak duża, że chwilami podejrzewałam go o jakieś nadprzyrodzone zdolności. Zakręty, które błagały o zachowanie umiaru, pokonywał niewzruszony i stabilny. Z ciekawości wracałam w te miejsca, chcąc przekonać się, czy da radę przejechać je jeszcze szybciej. I on dawał radę. Wciąż szybciej i szybciej, jakby nie robiąc sobie nic z moich testów. Zdawał się mówić do mnie, że jakkolwiek źle bym go nie traktowała, on zawsze bezpiecznie dowiezie mnie na miejsce. I chyba mnie przekonał, w końcu dałam mu spokój. Znów stał się łagodny, miły i opiekuńczy. Taki jest on – BMW 440i z pakietem M Performance. Mądry, inteligentny, z gorącym sercem i niezwykłym temperamentem. I ten jego głos… Co za facet!
NA TAK:
– ogniste serce;
– bogate wnętrze;
– opanowanie;
– błyskotliwość i emocjonalność;
– hipnotyzująca barwa głosu.
NA NIE:
– miłość jest ślepa, więc nie dostrzegam…
Silnik: |
Benzynowy R6 – Twin Power Turbo |
Pojemność skokowa: |
1950 cm3 |
Moc: |
360 KM przy 5500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy: |
500 Nm przy 1380 – 5000 obr./min |
Skrzynia biegów: |
Sportowa automatyczna, 8 biegow |
Prędkość maksymalna: |
250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
Poniżej 4,9 s |
Długość/szerokość/wysokość: |
4638/1825/1362 mm |
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: