Tesla Model X awansuje w rankingu niezawodności. Na przedostatnie miejsce
To nie pomyłka - elektryczny SUV rzeczywiście jest teraz bardziej trwały. Dlatego nie zajmuje już ostatniego miejsca w rankingu niezawodności przygotowanego przez Consumer Reports.
Amerykańska organizacja, która zajmuje się w pełni niezależnym testowaniem różnych produktów, nie miała najlepszej opinii o Tesli Modelu X. Właściwie to miała najgorszą – w 2017 roku samochód ten został uznany najbardziej awaryjnym autem, jakie można kupić.
W tym roku ocena uległa poprawie, ale tylko o jedno miejsce. Dyrektor działu motoryzacyjnego Consumer Reports, Jake Fisher, podkreśla, że poprawa jest zauważalna, ale nadal poziom awaryjności zaskakuje. Szczególnie, że w samochodzie elektrycznym, który ma znacznie mniej części, niż spalinowy, ryzyko zepsucia się czegoś jest o wiele niższe.
Lista wpadek Modelu X jest mimo tego bardzo długa. Zwykle są to takie problemy, jak odpadający lakier, źle spasowane elementy oraz szwankujące tylne drzwi, które otwierają się do góry. Mankamentów jest jednak znacznie więcej i są one dość zróżnicowane.
Jak tłumaczy Jake Fisher, Tesla nie stosuje standardowego modelu ulepszania swoich samochodów, polegającego na dłuższych przerwach (rok, dwa lata) między wprowadzaniem do nich kolejnych poprawek. Elon Musk podkreślał, że jego firma zamierza robić to nawet co tydzień! Pozwala to co prawda na szybkie usuwanie znanych już problemów, ale może nie dawać dostatecznie dużo czasu na testowanie nowych rozwiązań, co potencjalnie prowadzi do pojawiania się kolejnych mankamentów. I tak też mogło być w przypadku Modelu X.
Inne modele Tesli sprawują się już znacznie lepiej, ale też nie jest to sytuacja idealna. Consumer Reports zdecydowało się na obniżenie oceny Modelu S (dotychczas mającego rekomendację organizacji), a Model 3 plasuje się pośrodku rankingu. W obu przypadkach odnotowano wpadki jakościowe.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
może i dobry model i maraka mnie jednak do ssangów ciągnie, azjatyckie auta a jednak dają radę