Telematyka transportu. Koronawirus i ograniczenia dla kierowców – jak nad tym zapanować?
Niemalże codziennie spedytorzy dowiadują się o nowych regulacjach wprowadzanych przez państwa Wspólnoty Europejskiej, mających wpływ na pracę zawodowych kierowców. Jak wykorzystać nowe technologie do utrzymania się na rynku?
Jednym z prewencyjnych działań mającym ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce jest zamknięcie granic – za wyjątkiem transportu międzynarodowego. Organizacja pracy polskich kierowców zawodowych stała się jeszcze bardziej skomplikowana. Początkowo można było zaobserwować wielokilometrowe korki na granicach, co powodowało opóźnienia w łańcuchu dostaw.
Co prawda największe zamieszanie spowodowane nowymi regulacjami związanymi z przekraczaniem granic zdaje się już być za nami, jednak trudno w obecnych warunkach jasno przewidzieć co nastąpi w przyszłości. Systemy telematyczne wyposażone w profesjonalne mapy online dla transportu wzbogacone o informacje o aktualnym natężeniu ruchu są narzędziem pomagającym podejmować decyzje z wyprzedzeniem i mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej, czego przykładem może być decyzja o zmianie trasy, by zachować umówiony termin dostawy – dodaje Tomasz Czyż.
Czytaj również: Kierowcy zawodowi a kwarantanna przez koronawirus – kto odpowiada za ten chaos?
Telematyka transportu – zwiększenie bezpieczeństwa kierowców
Większość krajów wprowadziła pewne odstępstwa od przepisów czasu pracy w związku z koronawirusem. Zmiany te dotyczą na przykład zniesienia czasowych zakazów ruchu czy wydłużenia dziennego czasu prowadzenia pojazdu i wynikają oczywiście z potrzeby zabezpieczenia przepływu towarów i usług w granicach Unii Europejskiej. Bieżące monitorowanie sytuacji międzynarodowej jest bardzo ważne – nie zawsze jest jednak dla przewoźników możliwe. Kluczowe decyzje związane z bezpieczeństwem kierowcy, podejmuje się na podstawie danych generowanych przez urządzenia telematyczne, bez konieczności analizy wielu źródeł. W obecnej sytuacji natychmiastowa informacja o zmianach regulacji prawnych w transporcie – związanych z pandemią koronawirusa – pozwala się lepiej dostosować do nowych realiów i uniknąć nieprzewidzianych sytuacji.
Przeczytaj: Koronawirus – publikujemy najważniejsze informacje dla kierowców
Epidemia koronawirusa może skłaniać wielu przedsiębiorców do przychylnego spojrzenia w kierunku nowych technologii, takich jak telematyka w transporcie. W chwili, gdy branża napotyka na liczne utrudnienia w funkcjonowaniu, kluczowym elementem jest przede wszystkim wiedza o aktualnym stanie firmy. Za pomocą modułów raportowych możemy łatwo wyciągnąć dane np. ilość przejechanych kilometrów, efektywność floty oraz stopień wykorzystania czasu pracy kierowców. Dane historyczne w połączniu z aktualnymi tendencjami pomagają podejmować racjonalne decyzje mające bezpośredni wpływ na rentowność firmy. Przedsiębiorcy chcąc uniknąć redukcji floty oraz zwolnień mogą dzięki systemom telematycznym podjąć zawczasu decyzję o poszukiwaniu nowych zleceń lub rynków, by zapewnić ciągłość pracy i uniknąć przestojów oraz zwolnień.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: