Tego o tym aucie nie wiedzieliście! Oto 5 faktów, które z pewnością was zaskoczą
Myślisz, że o samochodach wiesz wszystko? Ten model skrywa tajemnice, które niejednego zaskoczą. Oto 5 niezwykłych faktów o...
Lamborghini Huracán STO! Dzięki wolnossącemu silnikowi V10 o mocy 640 KM i 565 Nm przy 6500 obr/min ten super sportowy samochód z napędem na tylne koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3 sekundy , a od 0 do 200 km/h w 9 sekund! Jego prędkość maksymalna to 310 km/h.
Doskonała wydajność aerodynamiczna, szerokie zastosowanie lekkich materiałów, zwrotność i znakomita skuteczność hamowania zapewniają, że każda droga wygląda jak tor wyścigowy z Lamborghini Huracán STO.
Za innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, które umożliwiły realizację tych niesamowitych osiągnięć, kryją się nieodkryte lub mało znane szczegóły. Oto 5 faktów, których wcześniej nie znałeś:
1. COFANGO, czyli innowacyjny system Lamborghini
Termin cofango składa się z dwóch włoskich słów: „cofano” na maskę i „parafango” na błotnik. Lamborghini wymyśliło tę nazwę dla komponentu, w którym zintegrowana jest maska, błotniki i przedni zderzak. Ten innowacyjny system inspirowany jest Lamborghini Miura i młodszym Sesto Elemento. Nawet klucz otwierający cofango STO jest wyjątkowy: został opracowany przez zespół badawczo-rozwojowy i wyprodukowany przy użyciu innowacyjnego procesu drukowania 3D.
2. Dynamiczny pit stop w 3 sekundy
Trzy nowe tryby jazdy, STO, Trofeo i Pioggia,oddają sportowy charakter Huracán STO. Konfiguracja może zostać zmieniona i dostosowana do warunków jazdy o wysokich osiągach w zaledwie 3 sekundy. To tak jakby zespół mechaników był w każdej chwili do twojej dyspozycji!
3. Trzy razy dookoła świata na symulatorze testowym
W celu opracowania, walidacji i różnych faz testowych Lamborghini Huracán STO, zespół badawczo-rozwojowy przed rozpoczęciem jazd testowych na drodze pokonał na symulatorze dystans odpowiadający trzem okrążeniom dookoła świata. Najnowocześniejsza technologia symulatorów pozwoliła inżynierom Lamborghini zaoszczędzić mnóstwo czasu na kontroli jakości i emisji spalin oraz sprawdzaniu zgodności poszczególnych części pojazdu z normami.
Przeczytaj też: Lamborghini Huracàn STO – w ciągu doby od premiery aż 7 Polaków zamówiło ten wyścigowy supersamochód!
4. STO to 2750
Jeśli chciałbyś zbudować Lamborghini Huracán STO w skali 1:1, to musisz uzbroić się w cierpliwość. Zbudowanie tego modelu wymaga ponad 2750 komponentów.
5. Telemetria sieciowa z 25 000 linii kodów
Lamborghini Huracán STO wprowadza zaawansowany połączony system telemetryczny, w którym połączenie między pojazdem – kamerami pokładowymi Lamborghini Connected Cloud – a aplikacją Lamborghini UNICA umożliwia, dzięki intuicyjnemu systemowi analizy danych i filmom wzbogaconym o specjalne widżety, przekształcenie aplikacji w prawdziwego inżyniera torowego. Rozwój informatyczny tej technologii w aplikacji UNICA wymagał ponad 25 000 linii kodu.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: