Te roczniki samochodów najczęściej się psują. Aut z jakich lat najlepiej unikać?
Każdy kierowca miał do czynienia z jakąś usterką w samochodzie i był zmuszony odwiedzić mechanika. To rzecz normalna. Ale... niektóre samochodu psują się częściej, niż inne.
Jakie roczniki samochodów najczęściej trafiają do mechanika? Warto znać odpowiedź na to pytanie, jeśli w najbliższej przyszłości planujemy kupić używany samochód. Informacja ta może również sprawić, że uznamy, że nadszedł najwyższy czas, by sprzedać nasze auto i pomyśleć o kupnie takiego z lepszym rocznikiem.
Jakie roczniki samochodów najczęściej się psują?
O tym, które samochody w Polsce są najbardziej awaryjne i najczęściej są konieczne ich naprawy, wiemy dzięki raportowi, który został udostępniony jakiś czas temu w serwisie DobryMechanik.pl. Zestawienie powstało na podstawie 70 tysięcy unikalnych wycen napraw wygenerowanych przez zrzeszone wokół niego warsztaty.
Najczęściej warsztaty w Polsce odwiedzają samochody z rocznika 2006, 2007 i 2008. A więc pojazdy mające 13, 14 i 15 lat.
Do warsztatów najczęściej trafiają samochody z roczników 2005-2009. Stanowią one niemal 37% wszystkich naprawianych samochodów w warsztatach. Co czwarty samochód, który trafia do naprawy został wyprodukowany w latach 2010-2014.
Średni wiek samochodów z silnikiem benzynowym lub typu Diesel sprowadzanych do Polski to około 12 lat. Decydując się na zakup takiego auta, powinniśmy więc liczyć się z tym, że będziemy dość często odwiedzać mechanika. I tak naprawdę nie będziemy wiedzieć, jak poważne będą usterki i naprawy, a także z jakimi kosztami będziemy musieli się liczyć.
Dlatego czasem warto dopłacić kilka tysięcy złotych do auta z lepszym rocznikiem. Oczywiście nie zawsze będzie to gwarancja kupna w pełni sprawnego samochodu. Ale nawet jeżeli się jakaś awaria zdarzy, to będziemy mieć świadomość, że takim samochodem zawsze pojeździmy znacznie dłużej, inwestując w niego pieniądze.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: