Tatra – czeski wojak
Przedstawiamy typowo wojskową ciężarówkę Tatra 815-7 4x4. Nie tak dawno był to pojazd zgłoszony jako kandydat na następcę Stara 266.
Tatra 815-7 4×4 |
![]() |
Fot. Tatra
|
Tatra nie należy do ciężarówek cywilnych, które zostały dostosowane do użytku w celach militarnych, lecz został od początku zaprojektowany jako samochód stricte wojskowy. Jednym z wyróżników takiego właśnie charakteru modelu jest specjalna skonstruowana kabina – całkowicie stalowa, dwudrzwiowa o płaskich ścianach z charakterystycznym wcięciem, który zwiększa kąt natarcia. Została tak przygotowana, by uzyskać możliwość zakładania paneli opancerzenia dodatkowego doprowadzającego do ochrony balistycznej na poziomie 2 oraz 2b przeciwminowej wg STANAG 4569.
Kabina jest wykonywana obecnie w dwóch odmianach: krótkiej 2-4 osobowej oraz dłuższej z dodatkową ławką dla 3 żołnierzy.
Charakterystyczne rozwiązanie zawieszenia Tatry |
![]() |
fot. Tatra
|
W układach napędowym, jezdnym oraz w zawieszeniu pojazdu znajdziemy wszystkie charakterystyczne dla Tatry rozwiązania tj. rurę centralną, półosie wahliwe, czy poduszki powietrzne. W ofercie znajdują się dwie jednostki napędowe spełniające normę Euro 3. Jedną z nich jest 6 cylindrowy silnika Cummins osiągający moc 350 KM generowanej przy 2100 obr./min. współpracujący z 10-biegową mechaniczną skrzynią biegów i 2-przełożeniową skrzynią rozdzielczą. Druga kompletacja obejmuje 8-cylindrowy, widlasty silnik Tatry o mocy 367 KM osiąganych przy 1800 obr./min. i 1850 Nm przy dostępnych już od 1000 obr./min. zestawiony z 14-biegową mechaniczną skrzynią biegów oraz skrzynią rozdzielczą. Obie jednostki to myśl inżynierska Tatry.
Tatra 815-7 4×4 to samochód ciężarowy, który był jednym z kandydatów na następcę Stara 266, 944 i 1466 (postępowanie umorzono z powodu kryzysu) oferowany wspólnie przez Tatrę oraz polską firmę Auto Hit.
Dla naszej armii Auto Hit zaplanował wykorzystanie silnika Iveco Cursor 8 o mocy 352 KM, co przede wszystkim pozwoli na ograniczenie masy własnej pojazdu do 8800 kg. Terenowy charakter samochodu podkreślają opony pojedyńcze 14.00 R20, a opcjonalnie 16.00 R20.
Zdolności tego pojazdu dobrze pokazuje film – kliknij tu.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: