
Tatiana Calderón wystartuje w Super Formule
Po ponad ośmiu latach ścigania w Europie, kolumbijska zawodniczka, Tatiana Calderón, przeniesie się do Japonii, aby rywalizować w tamtejszej Super Formule. To najbardziej prestiżowa azjatycka seria wyścigowa, w której Calderón reprezentować będzie powracający do stawki zespół ThreeBond Drago Corse oraz Hondę.
Cieszę się, że nadal będę rywalizować na najwyższym poziomie i czekam na wyzwania związane z Super Formułą. W sezonie 2020 czeka mnie dużo nauki, ale nowy samochód, bliższy Formule 1, pozwoli mi dalej rozwijać się jako kierowcy. Przede mną wiele nowości, takich jak kraj, język czy tory wyścigowe, ale daje mi to dużo motywacji. Dziękuję Ryō Michigamiemu, ThreeBond Racing oraz Hondzie za ich zaufanie – powiedziała Calderón.
Podobnie jak w Formule 2, wszyscy zawodnicy Super Formuły korzystają z jednakowego samochodu Dallara SF19. Różnicą jest natomiast rywalizacja silników – obecnie w serię zaangażowane są Honda oraz Toyota, których 2-litrowe jednostki z turbodoładowaniem generują prawie 550 koni mechanicznych. W połączeniu ze znakomitymi oponami lokalnego dostawcy, daje to czasy okrążeń zaledwie 10 sekund gorsze od tych w Formule 1.
Z Super Formuły wywodzą się m.in. gwiazdy Formuły 1 Pierre Gasly i Stoffel Vandoorne, długodystansowi mistrzowie świata André Lotterer i Kazuki Nakajima, czy rywalizujący w IndyCar Patricio O’Ward i Álex Palou.
Calderón jest pierwszą kobietą w Super Formule, ale drugą w japońskich zmaganiach. Pierwszą kobietą była Sarah Kavanagh, która w sezonie 1997, jeszcze pod nazwą Formula Nippon, wystartowała w dwóch pierwszych wyścigach.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: