Targi AUTOSTRADA 2009
Motocainy nie może zabraknąć na wydarzeniach związanych z motoryzacją. W dniach 12-15.05.2009 w kieleckim centrum targowym odbyła się jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Polsce - targi AUTOSTRADA 2009. Tegoroczna edycja była wyjątkowo ciekawa, bo miała pokazać rzeczywistą siłę kryzysu wobec pilnej potrzeby rozbudowy sieci dróg w naszym kraju. My jednak skupiłyśmy się na pojazdach.
Uderzyła nas niewielka liczba wystawców, którzy w większości zmniejszyli swoje powierzchnie wystawowe w stosunku do ubiegłych dwóch lat. Interesująco za to eskponowały swoją ofertę firmy dotychczas prezentujące się marginalnie lub wcale.
Biełaz robił spore wrażenie na zwiedzających |
![]() |
Fot. Motocaina
|
Bogato jawiła się zwłaszcza oferta samochodów ciężarowych zza wschodniej granicy. Kamaz sławiony przez sukcesy w rajdzie Dakar zaprezentował rodzinę wywrotek na bazie podwozi 8×4: Kamaz 65201 o dmc. 41 t, ładowności 26 t. z silnikiem o mocy 380 KM oraz Kamaz 6540 o dmc. 40 t i ładowności 19 t, z silnikiem 280 KM. Zabrakło w ofercie pojazdów z napędem 8×8 oraz samochodów specjalnych, takich jak pompy do betonu, czy ciągniki siodłowe.
Kielecka firma POLMARK robiła furorę ze swoim pojazdem, który choć nie zaliczał się do największych robił spore wrażenie – był nim 80 tonowy Biełaz. Pozostając w kręgu wywrotek wspomnijmy o ofercie MAZa, samochodach z silnikami Mercedesa Euro 4 oraz podwoziami w konfiguracjach 4×2 (MAZ 555035) oraz 6×4 (MAZ 650136 i MAZ 650119) i ładowności odpowiednio: 12,1; 12,3 oraz 12,8 t.
Czyżby to było jedyne zastowanie dla Massifa? |
![]() |
Fot. Motocaina
|
Firmy JCB oraz Caterpillar prezentowały wszelkiego rodzaju maszyny drogowe oraz wozidła technologiczne; nie zabrakło gigantycznych koparek oraz ładowarek. Bardzo dobrze reprezentowana była grupa naczep niskopodłogowych. Pojawiły się też nowe firmy, takie jak VS-mont z naczepą AT02 pozwalającą na przewóz 2 wywrotek, dzięki opuszczanym i podnoszonym pokładom.
Uwagę zawracało stoisko Iveco, oznakowane w barwach drużyny rugby All Blacks. Choć interesowano się zarówno Daily 4×4 oraz najnowszym Eurocargo, to chyba największy „szum” robił Massif, który w wersji pick up przez cały czas zajmował się wożeniem hostess na sygnale.
W ofercie Fiata znalazł się model Ducato 4×4 ze stałym napędem na obie osie Dangel.
Fiat Ducato 4×4 |
![]() |
Fot. Motocaina
|
Ciężarówkę roku – nowego Mercedesa Actros odnaleźliśmy na stoisku producenta wywrotek KH – Kipper. Samochód posiadał zabudowę tylnozsypowej wywrotki z potężnym siłownikiem hydraulicznym wywrotu.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: