
Takiej kumulacji nieprawidłowości jeszcze nie było. Miejsce kontroli opuścił na lawecie
Zatrzymany przez ITD samochód ciężarowy nie miał ważnych badań technicznych, nie miał ubezpieczenia OC, a do tego stwierdzono w nim długą listę usterek.
Dostawczak zwrócił uwagę inspektorów ITD, którzy patrolowali odcinek ekspresowej „siódemki” koło miejscowości Waplewo. Jego wygląd wskazywał, że może być przeładowany oraz w złym stanie technicznym.
„Naprawił” pojazd odłączając przewody hamulcowe i ruszył w drogę
Przypuszczenia inspektorów potwierdziły się. Samochód skierowany na wagę był za ciężki blisko o tonę. W elektronicznej bazie danych ustalono, że w lutym tego roku auto zatrzymali policjanci. Od tego czasu pojazd był niedopuszczony do ruchu i miał zatrzymany dowód rejestracyjny. Nie posiadał również ważnych badań technicznych i ubezpieczenia OC.
Inspektorzy w trakcie dalszej kontroli stwierdzili sporo usterek technicznych, między innymi brak przedniego stabilizatora i odcięte łączniki stabilizatora, niepewne mocowanie piór tylnych resorów, zbite prawe lusterko zewnętrzne oraz uszkodzony drogomierz. Stan zużycia bieżnika opon na pierwszej osi pojazdu wskazywał na uszkodzenie zawieszenia. W aucie dokonano również wymiany tylnego mostu, o czym świadczyły pozostawione elementy (miechy) pneumatycznego układu hamulcowego.
Transport był o wiele za duży – aż uszkodził bramki na autostradzie!
Kontrola ITD zakończyła się zakazem dalszego użytkowania pojazdu. Towar z samochodu przeładowano na inne auto. Niesprawny i niedopuszczony do ruchu dostawczak odjechał na lawecie. Kierowcę ukarano mandatami.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: