Karolina Chojnacka

Tak wygląda nowy samochód bezpieczeństwa w F1. Po prostu WOW!

Aston Martin, na zmianę z Mercedes-AMG będą dostarczać samochody funkcyjne na wyścigi Formuły 1 w sezonie 2021. To pierwszy taki przypadek od 25 lat.

W sezonie 2021 Bernd Mayländer poprowadzi stawkę Formuły 1 na zmianę w różnych pojazdach – po raz pierwszy od 1996 roku Mercedes-AMG podzieli się wymagającymi zadaniami samochodu bezpieczeństwa FIA i samochodu medycznego FIA z innym producentem samochodów – Astonem Martinem.

Formuła 1 potwierdziła wieloletni kontrakt z Astonem Martinem, oraz z Mercedesem-AMG, na mocy którego obaj producenci będą dostarczali samochody bezpieczeństwa i samochody medyczne podczas Grand Prix.

Kierowcą samochodu bezpieczeństwa pozostaje Bernd Mayländer, Alan van der Merwe nadal będzie prowadził auto medyczne.

Official Safety & Medical Cars of Formula 1

Aston Martin jako samochodu bezpieczeństwa będzie używał specjalnie wyposażonej wersji Vantage, najmocniejszego modelu ze swojej gamy. Natomiast DBX będzie pełnił rolę samochodu medycznego. Obydwa auta będą jeździć po torze w charakterystycznej „brytyjskiej, wyścigowej, zieleni”, dla podkreślenia powrotu marki do Formuły 11 po ponad 60 latach.

Aston Martin  w roli samochodu bezpieczeństwa zadebiutuje w Formule 1 podczas Grand Prix Bahrajnu,.

Przeczytaj też: V12 Vantage GT3 – wyścigówka od Aston Martin

Mercedes kontynuuje swoją współpracę z królową sportów motorowych zapoczątkowaną w 1996 roku. Oficjalny samochód bezpieczeństwa – Mercedes-AMG Official Safety Car – i oficjalny samochód medyczny Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA zostaną pokryte nowym lakierem. Intensywna czerwień odpowiada barwie firmy CrowdStrike – partnera zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas, który od tego sezonu będzie również sponsorem oficjalnego samochodu medycznego – Official Mercedes Safety Car.

Official Safety & Medical Cars of Formula 1

Podobnie jak w latach ubiegłych, także w tym roku pojazdem bazowym dla samochodu bezpieczeństwa jest Mercedes-AMG GT R z silnikiem o mocy 585 KM, podstawą jego nadzwyczajnej dynamiki jazdy są 4,0-litrowy silnik V8 bi-turbo, umieszczony z przodu za osią przednią w układzie transaxle, zaawansowany konstrukcyjnie układ jezdny, dopracowana aerodynamika z aktywnymi elementami oraz inteligentna, lekka konstrukcja nadwozia. Natomiast zadania samochodu medycznego spełnia Mercedes-AMG C 63 S Kombi.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze