Tak wygląda nowe Porsche 911 Cabriolet
Sześć tygodni po debiucie wersji Coupé debiutuje na 911 Cabriolet. Otwarty wariant najnowszego wcielenia sportowego modelu wyposażono dach, który można składać i rozkładać szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Elektrycznie sterowany miękki dach Porsche 911 Cabriolet ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.
Początkowo 911 Cabriolet jest dostępne w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Oba korzystają z doładowanego 6-cylindrowego boksera o pojemności 3 l i mocy 450 KM, generowanej przy 6500 obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, dostępnym w zakresie 2300-5000 obr./min.
Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. 911 Carrera 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a „setkę” osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).
Nowa pozycja zamontowania silnika sprawia, że sztywność skrętna nowego 911 Cabriolet jest jeszcze wyższa niż poprzednika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory (przedni i tylny). Zmiany te zapewniają „911” bardziej neutralne prowadzenie i lepszy rozkład obciążenia.
Pod szerszymi nadkolami z przodu kryją się 20-, a z tyłu – 21-calowe koła., a tylnonapędowe warianty mają teraz identyczną szerokość jak ich czteronapędowe odpowiedniki. Tył wszystkich odmian jest zdominowany przez znacznie szerszy spojler (o zmiennym ustawieniu) oraz świetlny pas, płynnie przebiegający przez całą szerokość samochodu. Poza przednią i tylną sekcją nadwozia cała karoseria 911 Cabriolet jest teraz wykonana z aluminium.
Ceny 911 Carrera S Cabriolet w Polsce zaczynają się od 664 000 PLN, a 911 Carrera 4S Cabriolet – od 702 000 PLN. Model można już zamawiać.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: