Tadek Błażusiak po raz piąty Mistrzem Świata!
Tadek Błażusiak wywalczył piąty z rzędu tytuł Mistrza Świata SuperEnduro! W zamykającej sezon eliminacji w Tours we Francji, motocyklista ORLEN Team, był niepokonany! W sumie na sześć zaplanowanych na sezon rund Błażusiak wygrał cztery razy, a dwukrotnie był drugi!
Sobotni wieczór Błażusiak rozpoczął od dobrego startu w SuperPole, za który zgarnął dwa punkty. Później zwyciężył w pięknym stylu w pierwszym wyścigu wieczoru, czym zapewnił sobie wystarczającą liczbę punktów by sięgnąć po swoją kolejną mistrzowską koronę! Pomimo tego Tadek w kolejnych wyścigach udowodnił, że w SuperEnduro nie ma sobie równych. W drugim wyścigu finałowym odnotował drugi czas, a w kolejnym ponownie triumfował. Świetne wyniki zapewniły Polakowi zwycięstwo w ostatniej eliminacji sezonu przed Jonnym Walkerem i Mathiasem Bellino.
Pięć ostatnich sezonów minęło pod znakiem dominacji utalentowanego Polaka, nie tylko w Mistrzostwach Świata SuperEnduro, ale również amerykańskiej serii EnduroCross, gdzie zawodnik ORLEN Team także wywalczył pięć tytułów.
Podczas rozegranej we Francji rundy świetnie zaprezentował się też Paweł Szymkowski z Akademii ORLEN Team, który wygrał w drugim (z dwóch) finale wieczoru klasy Junior. W klasyfikacji dnia znakomicie rokujący młody Polak wywalczył trzecie miejsce. Sezon zakończył na piątym miejscu uzyskując zaledwie jeden punkt mniej niż poprzedzający go rywal i plasując się 4 punkty poza podium.
Tadek Błażusiak po raz piąty Mistrzem Świata! |
![]() |
fot. Orlen
|
Klasyfikacja końcowa Prestige Class FIM SuperEnduro World Championship
1.Taddy Blazusiak (KTM) 338 pkt
2. David Knight (Sherco) 274 pkt.
3. Jonny Walker (KTM) 259 pkt.
4. Alfredo Gomez (Husqvarna) 224 pkt.
5. Joakim Ljunggren (Husqvarna) 189 pkt.
Klasyfikacja końcowa Junior FIM SuperEnduro World Championship
1. Giacomo Redondi (KTM) 150 pkt.
2. Andreas Linusson (KTM) 113 pkt.
3. Magnus Thor (KTM) 104 pkt.
4. Jamie McCanney (Husqvarna) 101 pkt.
5. Paweł Szymkowski (KTM) 100 pkt.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: