Tadek Błażusiak po raz piąty Mistrzem Świata!
Tadek Błażusiak wywalczył piąty z rzędu tytuł Mistrza Świata SuperEnduro! W zamykającej sezon eliminacji w Tours we Francji, motocyklista ORLEN Team, był niepokonany! W sumie na sześć zaplanowanych na sezon rund Błażusiak wygrał cztery razy, a dwukrotnie był drugi!
Sobotni wieczór Błażusiak rozpoczął od dobrego startu w SuperPole, za który zgarnął dwa punkty. Później zwyciężył w pięknym stylu w pierwszym wyścigu wieczoru, czym zapewnił sobie wystarczającą liczbę punktów by sięgnąć po swoją kolejną mistrzowską koronę! Pomimo tego Tadek w kolejnych wyścigach udowodnił, że w SuperEnduro nie ma sobie równych. W drugim wyścigu finałowym odnotował drugi czas, a w kolejnym ponownie triumfował. Świetne wyniki zapewniły Polakowi zwycięstwo w ostatniej eliminacji sezonu przed Jonnym Walkerem i Mathiasem Bellino.
Pięć ostatnich sezonów minęło pod znakiem dominacji utalentowanego Polaka, nie tylko w Mistrzostwach Świata SuperEnduro, ale również amerykańskiej serii EnduroCross, gdzie zawodnik ORLEN Team także wywalczył pięć tytułów.
Podczas rozegranej we Francji rundy świetnie zaprezentował się też Paweł Szymkowski z Akademii ORLEN Team, który wygrał w drugim (z dwóch) finale wieczoru klasy Junior. W klasyfikacji dnia znakomicie rokujący młody Polak wywalczył trzecie miejsce. Sezon zakończył na piątym miejscu uzyskując zaledwie jeden punkt mniej niż poprzedzający go rywal i plasując się 4 punkty poza podium.
Tadek Błażusiak po raz piąty Mistrzem Świata! |
fot. Orlen
|
Klasyfikacja końcowa Prestige Class FIM SuperEnduro World Championship
1.Taddy Blazusiak (KTM) 338 pkt
2. David Knight (Sherco) 274 pkt.
3. Jonny Walker (KTM) 259 pkt.
4. Alfredo Gomez (Husqvarna) 224 pkt.
5. Joakim Ljunggren (Husqvarna) 189 pkt.
Klasyfikacja końcowa Junior FIM SuperEnduro World Championship
1. Giacomo Redondi (KTM) 150 pkt.
2. Andreas Linusson (KTM) 113 pkt.
3. Magnus Thor (KTM) 104 pkt.
4. Jamie McCanney (Husqvarna) 101 pkt.
5. Paweł Szymkowski (KTM) 100 pkt.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: