
Taddy Błażusiak nie dał swoim rywalom szans w SachsenArena
W minioną sobotę podczas Grand Prix Niemiec w Riesie, Tadeusz Błażusiak zmierzył się z rywalami w walce o cenne punkty klasyfikacji generalnej. Po zajęciu drugiego miejsca w Krakowie, tym razem Taddy nie dał swoim rywalom szans i wyjechał z SachsenArena z kompletem punktów, co stawia go w świetnej sytuacji przed dalszą rywalizacją. Do historycznego finału serii w Łodzi pozostały bowiem jeszcze tylko dwie rundy.
Błażusiak stoczył kilka widowiskowych pojedynków z Billym Boltem, ale skrzętnie wykorzystywał jego błędy i metodycznie realizował założony plan. Zachowując do końca zimną krew, Polak trzykrotnie przejechał linię mety jako pierwszy. Natomiast za plecami Tadka rozgrywały się dantejskie sceny. Jadący pod presją zwycięzca z Krakowa, Billy Bolt, nie potrafił znaleźć równego rytmu, a problemów skutecznie dostarczała mu przeszkoda w postaci drewnianego most zlokalizowana na torze. Z kolei Alfredo Gomez i Jonny Walker doświadczyli na własnej skórze „fatum” pierwszego zakrętu, w którym niemal przy każdym wyścigu dochodziło do upadków i karamboli. Pomimo tego, że Taddy sprawił, że wszystko wyglądało łatwo, możemy zapewnić, że tak nie było. Ciasne zakręty, wielkie głazy i nieszczęsny most z drewnianych bali, który wielu zawodnikom dostarczył mnóstwa problemów, wymagały od zawodników 100% koncentracji, a dobór linii przejazdu i odrobina szczęścia, były tu kluczowe.
Klasa Junior: Hat-trick dla Cullinsa
Po imponującym zwycięstwie w swoim debiucie w Krakowie, Amerykanin Ty Cullins, wyznaczył sobie za cel wygrać wszystkie trzy wyścigi w Niemczech. Udało mu się to, jednak nie bez problemów. W pierwszym wyścigu po tym jak utknął na starcie, przebijał się z tyłu stawki i prowadzenie objął dopiero na przedostatnim okrążeniu. W drugim, sytuacja wyglądała podobnie, kiedy już od startu znajdował się z tyłu. Dopiero w trzecim wyścigu prowadził od startu do mety. Z Riesy Cullins wyjechał z Hat-trickiem i kompletem punktów. W tej chwili Ty prowadzi w klasyfikacji generalnej z przewagą 15 punktów nad Leonem Hentschellem i 30 punktów nad Adrienem Jaconem. Najlepszy z Polaków, Dominik Olszowy, ukończył rywalizację na 6. pozycji, dodatkowo, wygrał także w konkursie na najszybsze okrążenie w swojej klasie. Oskar Kaczmarczyk ukończył zawody na 7. pozycji, a Maciej Więckowski na 11.
FIM Europe: Mimo problemów Thor utrzymuje prowadzenie
W Pucharze Europy, nie bez problemów, swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej utrzymał Magnus Thor. Po pierwszym wygranym wyścigu, w drugim popełnił błąd na moście, który skrzętnie został wykorzystany przez Sonny’ego Goggię. I to właśnie Włoch triumfował w Riesie. Drugie miejsce zajął Marco Pfeifer, a dopiero trzecie Magnus Thor. Szwed nadal prowadzi w klasyfikacji generalnej, jednak jego przewaga nad Sonnym Goggią stopniała do 5 punktów. Kacper Dudzic wyjechał z Riesy z ósmym miejscem, Grzegorz Kargul z 13., a Kacper Baklarz z 14.
Kolejna runda Mistrzostw Świata SuperEnduro już za niecałe dwa tygodnie w Coliseum da Coruna w Hiszpanii. A już tylko dwie rundy dzielą zawodników od wielkiego finału tegorocznej serii, który po raz pierwszy w historii odbędzie się w Polsce. 14 marca w łódzkiej Atlas Arenie poznamy nowego Mistrza Świata i mamy wielką nadzieję, że po raz siódmy w historii, zostanie nim Tadeusz Błażusiak.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: