Szykują się zmiany dla kierowców ciężarówek. Obowiązkowy certyfikat covidowy lub negatywny wynik testu
Restrykcje mając zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa po raz kolejny dotykają branży transportowej. Czy będą one problematyczne dla polskich kierowców ciężarówek?
Kolejne kraje wprowadzają regulacje, które mając zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Restrykcje powodują, że codzienne funkcjonowanie bez Unijnego Certyfikatu Covid lub ważnego testu będzie znacznie utrudnione.
Jak donosi portal 40ton.net powołujący się na komunikat stowarzyszenia „Transport Logistyka Polska”, restrykcje, które planują wprowadzić Niemcy, mogą wpłynąć na tamtejszą branżę transportową, nie oszczędzając przy tym polskich kierowców. Nowe regulacje to tzw. pakiet 3G-Regeln.
Zgodnie z doniesieniami, niemieckie ministerstwo pracy chce, by w miejscach pracy, w których występuje prawdopodobieństwo kontaktu fizycznego z innymi osobami, przebywały wyłącznie osoby zaszczepione przeciw COVID-19, ozdrowieńcy lub posiadacze ważnego testu (antygenowy na 24 godziny, PCR na 48 godzin).
Restrykcje mają objąć również kierowców ciężarówek mających bezpośredni kontakt z innymi ludźmi na przykład podczas załadunku lub rozładunku. Zgodnie z przepisami niezaszczepieni lub nieprzebadani kierowcy nie będą mogli opuszczać kabiny samochodu.
Kara za złamanie 3G-Regeln będzie surowa. Jak donosi portal 40ton.net może ona wynieść maksymalnie 25 tysięcy euro.
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: