Szybkie odchudzanie – przy 280 km/h odpadają drzwi!
Jak szybko obniżyć masę samochodu, który startuje podczas zawodów na torze wyścigowym? Można wymontować klimatyzację, tylną kanapę oraz wygłuszenia. Gdy to nie wystarczy, można się pozbyć jeszcze kilku innych elementów.
Producenci cały czas poszukują rozwiązań, które sprawią, że samochody będą lżejsze. Dlatego sportowe samochody kosztują krocie, ponieważ montuje się tam rozwiązania wykorzystujące najnowsze, bardzo lekkie i wytrzymałe technologie. W przypadku amatorskich wyścigów pozostaje odchudzanie seryjnego samochodu w sposób garażowy, czyli demontaż wszystkich zbędnych elementów wyposażenia.
Na tym filmie możemy zobaczyć jak BMW 3 E46 samodzielnie pozbywa się balastu. Podczas jazdy z prędkością 280 km/h odpadają drzwi. Na początku filmu można zauważyć, że nie były idealnie domknięte. Prawdopodobnie mogły ulec uszkodzeniu w wyniku stłuczki, w efekcie czego urwały się.
Sytuacja miała miejsce na torze Nurburgring. Chwilę przed tym auto wyprzedziło Porsche 911, ale na szczęście odpadający element nie uderzył w inny pojazd.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: