Szwajcarzy contra Amerykanie
W Las Vegas, podczas AMA/Maxxis MiniMoto Supercross Race - odbył się pierwszy na świecie wyścig elektrycznych motocykli enduro. Na Orleans Arena spotkali się dwaj najpoważniejsi rywale - amerykański Zero X oraz szwajcarska Quantya - walcząc o tytuł najszybszego motocykla crossowego na świecie.
Mike Metzger |
![]() |
fot. Quantya
|
W wyścigu, który odbył się 1 maja 2009r. wzięło udział 10 maszyn – po pięć ze stajni amerykańskiego i europejskiego producenta.
Zero Motorcycles „zniknęło” w cieniu szwajcarskiego konkurenta. Jeźdźcy dosiadający szwajcarskich Quantya Evo 1 Track pokonali w wielkim stylu konkurentów spod znaku Zero X – uważanego do tej pory za najlepszy dirt bike na prąd.
Dwa pierwsze miejsca obsadzone zostały przez Quantyę. Choć Zero X miał zdecydowaną przewagę na równych, płaskich odcinkach, nie miał szans na wszelkiego rodzaju hopach, gdzie przeciwnicy osiągali większe prędkości i dłuższe „przeloty”.
David Lodermeier |
![]() |
fot. Quantya
|
Walka była na tyle zaciekła, że już w drugim okrążeniu jeden z kierujących Zero X motocyklistów Ryan Dudek stracił szprychy w tylnym kole, odpadając tym samym z rywalizacji. Wydawać by się mogło, że lżejszy i mocniejszy Zero X bez problemu pokona Quantyę. Okazało się jednak, że krótsze przełożenia skrzyni biegów w produkcie Szwajcarów pozwalają zatrzeć różnicę mocy, dając Brianowi Rothowi i jego koledze z drużyny, Davidowi Lodermeierowi możliwość zajęcia dwóch pierwszych miejsc. Na podium spotkali się z Alexandrem Smithem, który dojechał na swoim Zero jako trzeci, pokonując o kilkanaście sekund Mike’a Metzgera na Quantyi.
Źródło: hellforleathermagazine.com
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: